Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari FX: skvost z Maranella poodhalen

  12:59aktualizováno  12:59
S téměř půlročním předstihem před oficiální premiérou v Paříži se Ferrari rozhodlo zveřejnit fotografii připravovaného modelu s označením FX. Dokonce již za pár dní, přesně 26. dubna, spatří první šťastlivci novinku z Maranella na vlastní oči. Italové se totiž rozhodli poodhalit roušku tajemství ohledně utajovaného projektu již na výstavě Artedinamica v Tokiu.

Zde se kromě napjatě očekávané novinky samozřejmě představí i ostatní vozy značky včetně sesterského Maserati. Informace o nich jsou ale již dostatečně známé, proto se pojďme raději podívat na první údaje o chystaném FX. Půjde o štíhlý supersport, který má navázat na populární modely F40 a F50. Přestože se očekávalo, že ponese označení F60, nyní se lidé z blízkého okolí automobilky domnívají, že by se projektové označení FX mohlo objevit i na karosériích zhruba třech stovek vozů.

Všeobecně se totiž očekává, že počet kusů unikátní série nepřekročí číslo 350. První exempláře s celokarbonovým pláštěm by se měly na vybraných trzích objevit počátkem příštího roku za odpovídající cenu. Ptáte se kolik? Některé odhady hovoří o částce okolo 450 tisíc dolarů, což je v přepočtu téměř 15,4 miliónu korun.

Prý ale bude o co stát, tvrdí Italové. "Použili jsme opravdu ty nejnovější technologie vyvinuté ve spolupráci s týmem Formule 1, včetně účasti pilota Michaela Schumachera," nechal se mimo jiné slyšet prezident společnosti Luca Cordero di Montezemolo.

Velký důraz byl kladen na aerodynamické charakteristiky supersportu. Práce řídila osvědčená společnost Pininfarina, podařilo se jí zejména díky otvorům sání na přídi dosáhnout vysoké stability i ve vysokých rychlostech, navíc bez přítlačných křídel na zádi.

Na závěr si poodhalme tajemství pod kapotou. Ve Ferrari FX by se měl objevit nový šestilitrový dvanáctiválec s výkonem přibližujícím se 650-ti koním umožňující zrychlení na stovku za méně než 4 sekundy. Maximální rychlost 350 kilometrů za hodinu.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.