Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari FXX Evoluzione - pořád je co zlepšovat...

aktualizováno 
Ferrari FXX - auto, které je určeno pouze a výhradně pro jízdu na okruhu. Právě tam je čistokrevnému ferrari nejlépe, jinam ani FXX nemůže. Za 40 milionů (1,5 milionu euro) se mohli zákazníci Ferrari stát součástí vývojového týmu. Výsledkem je série vylepšení FXX Evoluzione.

Ferrari FXX Evoluzione | foto: Ferrari

Program Ferrari FXX bude pokračovat i v sezoně 2008 - 2009 a aby bylo za co vynakládat peníze, je k mání paket FXX Evoluzione.

Je to série vylepšení motoru, řízení a jízdních výkonů, ve kterých má prsty i Michael Schumacher a samozřejmě jeho kolegové ze série závodů těchto pojízdných laboratoří.

Při parkování v boxech Ferrari "evo" poznáte podle jiného lakování a odlišného tvarování křídel.

Evoluzione je oproti obyčejnému FXX na okruhu ve Fioranu rychlejší o dvě sekundy (1:18 oproti 1:16), díky vylepšené elektronice a úpravám motoru.

6,2litrový dvanáctiválec teď dává o šedesát koní víc (nově 860) při devíti a půl tisících otáčkách. Zrychlilo se také řazení: namísto původních 80 je to teď trvá o dvacet milisekund méně. Změnilo se i zpřevodování, aby se dalo využít dalších tisíc otáček před červeným polem otáčkoměru.

Kontrola trakce nově nabízí devět různých nastavení (desátá je poloha "vypnuto"), měla by také zasahovat méně razantně. Přepracovaná geometrie přední nápravy má mimo jiné šetřit pneumatiky, déle vydrží také nové karbokeramické brzdy (destičky vydrží dvakrát déle).

FXX Evoluzione se v průběhu příštího a přespříštího roku dvanáctkrát setkají na okruzích v Americe, Evropě a Asii.

Poznatky získané z 16 500 kilometrů najetých v seriálu FXX v loňském a 18 500 v letošním roce, našly přímé uplatnění v modelu 430 Scuderia, který se představil před několika týdny ve Frankfurtu: přesněji jde o aerodynamické úpravy podběhů a nastavení zapalovací soustavy.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.