Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari pro nejvyvolenější z vyvolených. Raket FXX K vznikne jen 32

aktualizováno 
Většina ferrari je pro běžné motoristy zcela nedostupná záležitost. Ale existují i modely, které jsou nedosažitelné i pro ty, kteří si jinak ferrari mohou dovolit a třeba ho už i mají. Nové FXX K je okruhovou verzí hybridního LaFerrari s výkonem přes tisíc koní.

Ferrari FXX K | foto: Ferrari

Novinka se navíc nepodívá na běžné silnice, je to okruhový speciál bez silniční homologace. Už ho získalo 32 vybraných zákazníků automobilky, kteří byli ochotni za něj zaplatit v přepočtu přes 60 milionů korun. Ano, Ferrari FXX K je vyprodané a šťastní vybraní noví majitelé si už teď mnou ruce, protože vydělali. Cena takto raritního ferrari už jen poroste.

Fotogalerie

Automobilka pro majitele naplánovala dvouletý program, kdy jim umožní s autem zažít pocit závodníka na vybraných světových okruzích, ale přímo tato novinka závodit nebude. Důvodů je několik. Ne všichni majitelé mají závodní licenci a zatím ani nejsou vypsané okruhové závody pro hybridní vozy, kterým FXX K je. Za programem stojí divize Corse Clienti, která už dříve zákazníkům za podobných podmínek nabídla třeba Ferrari 599XX nebo FXX.

Novinka vychází z topmodelu LaFerrari, má stejnou koncepci pohonného ústrojí, ale je samozřejmě výrazně upravená. Zvenčí poznáme upravený přední spoiler, auto dostalo boční prahové spoilery, nový zadní difusor a asi nejvýraznějším prvkem je dvojice nepřehlédnutelných zadních spoilerů. Každý je na jednom boku auta a nejsou spojené. Aerodynamická optimalizace výrazně přidala na přítlaku, který je v dvousetkilometrové rychlosti více jak dvojnásobný oproti sériovému LaFerrari. Novinka se i o tři centimetry přiblížila k asfaltu.

První LaFerrari v Praze

LaFerrari

LaFerrari

Papírově nejzajímavější jsou změny na pohonném ústrojí. Hybridní koncepce zůstala, přibyl systém KERS známý z Formule 1. Základem je 6,3litrový dvanáctiválec s výkonem 633 kW, kterému sekunduje elektromotor s výkonem 140 kW. Celá soustava tak disponuje 773 kW, což je v přepočtu magických 1 050 koní a je to o 56 kW více než kolika disponuje „základní“ LaFerrari. Motor prošel oproti sériovému provedení několika změnami. Výrobce upravil sací i výfukové potrubí a místo hydraulických má ventilová zdvihátka mechanická. Převodovka je sedmistupňová dvouspojková.

Systém rekuperace energie KERS (proto ono K v názvu auta) nabídne řidiči tři režimy využití energie. Buď maximum po krátký čas, nebo naopak konstantní příděl energie po delší čas. Třetí režim pak přidá energii pro okamžitou akceleraci. Systém nabízí i režim pro rychlé nabíjení akumulátorů.

Úpravami prošel i podvozek. Změnila se zadní náprava, která dostala zcela nové nezávislé zavěšení. Tlumiče jsou samozřejmě aktivní. O zastavení se starají uhlíko-keramické kotouče od Bremba, vepředu s průměrem 398 mm a vzadu s průměrem 380 mm. Kola mají vepředu průměr 19 palců a vzadu 20 placů. Speciální okruhové pneumatiky P-Zero dodá Pirelli.

Upravený je i interiér auta, kde řidič bude třímat závodní volant s jediným tlačítkem, které umožňuje aktivovat nejrůznější pomocníky. Auto má kontrolu trakce převzatou z Formule 1, která využívá hybridního pohonu auta, má elektronický diferenciál a také systém SSC, který pomáhá projíždět zatáčky řízeným smykem a zároveň zabránit autu přetočení do hodin. Dodejme, že auto má rozměry: 4,9 × 2,05 × 1,11 metru a rozvor má hodnotu 2,65 metru.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.