Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari: Hledá se testovací jezdec! Zn. Bohatý

  10:05aktualizováno  10:05
Už opravdu nevíte co s penězi, visí vám nad postelí rudá vlajka se vzpínajícím se hřebcem a svrbí vás ruce nedočkavostí ozkoušet si jízdu po okruhu s pořádným stádem? Ferrari vám dává šanci! Staňte se jedním z dvaceti nových testovacích jezdců Ferrari. Ale hezky za své...

Osmistekoňové ferrari: hračka nad hračky s kterou nemůžete na silnici

Nejnovější přírůstek v modenských stájích je pojmenován šifrou FXX.

Splňuje všechny požadavky být nejneužitečnějším autem.

Je to závodní auto, ale nikdy čistokrevné závody jezdit nebude.

Je krásné, rychlé, moderní, výborně sedí, ještě lépe brzdí - jednoduše je lepší než 99,99% aut, která potkáváme na silnicích - do normálního provozu ale nemůže. Není totiž zhomologované pro jízdu na obyčejné silnici

Za téměř dva miliony eur (bez daně je to milion a půl) se stanete testovacími jezdci Ferrari. Nestačí ale mít jenom plnou kapsu, V Maranellu o prodejích rozhoduje komise, která zhodnotí, jestli neexistuje riziko, že se příslušný testovací jezdec bude "poflakovat". Automobilka nechce, aby auto stálo v garáži nebo v obýváku svého majitele, ale aby kroužilo po okruhu. Ferrari to totiž s testováním bere smrtelně vážně.

Ferrari Enzo: Auto, ze kterého má Ital zástavu srdce

.

Loni vybuchla motoristická bomba: vyjel vzpínající se černý koník v erbu největšího kalibru - Ferrari Enzo. Vůz s šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, postavený na počest zakladatele firmy, už nepočítá zrychlení na desetiny sekundy ...VÍCE
Ferrari FXX je vlastně do posledního šroubku "vysportované" enzo. Kolegové Michaela Schumachera a Rubense Barrichella budou kočírovat dvanáctiválec s objemem 6262 kubickými centimetry objemu. V osmi a půl tisíci otáčkách bude řidič pobízet k trysku 800 koní (588 kW). Lamentování nad automatickou převodovkou není na místě, s volantem bude mít řidič i beztak víc než plné ruce práce. Automat v FXX přeřadí než mrkněte okem, v řeči čísel za 100 milisekund.

Ferrari FXX je vlastně malou pojízdnou laboratoří s telemetrií monopostu formule 1. Oproti normálnímu sportovnímu náčiní je auto vybaveno 39 snímači, které monitorují údaje o dynamice vozidla. Telemetrie samozřejmě umí zaznamenat nespočet dalších dat, vztahujících se k chování auta. Ferrariho čarodějové tak o vašem jezdeckém umění či neumění budou vědět úplně všechno. Technici slibují, že jednotlivým pilotům budou auto nastavovat podle jejich přání a na základě vyhodnocených údajů.

Bystrému oku milovníka enza, který pozná každou z jeho součástek po hmatu, neunikne, že auto prošlo aerodynamickou kůrou. FXX tak má podle údajů Ferrari až o 40% lepší přítlak. Aerodynamické doplňky se dají samozřejmě přenastavit v závislosti na charakteristice trati.

Tradiční švec italských hřebců - Bridgestone, vyvinul pro FXX speciální devatenáctipalcové slicky. K dokonalému autu patří dokonalé brzdy. Ty v nejnovějším ferrari jsou keramické a zakusují se do nich třmeny Brembo.

Až bude chtít manželka vědět, za co jste vydali šedesát milionů a kde trávíte víkendy, vezměte ji s sebou. Ferrari FXX je dvoumístné. Zaplacením částky si kupujete právo účastnit se v následujících dvou letech série speciálních FXX závodů pořádaných automobilkou. Je samozřejmé, že auto bude postaveno klientovi na míru (sedadla, pedály...).

Nemáte garáž? Nevadí, o auto vám budou pečovat v Maranellu a spolu se uvidíte vždy až na místě konání závodu. S koupí auta také dostáváte kurz "pilotáže". Profesionální piloti naučí řidiče ovládat auto na okruhu ve Fioranu, kde testují kolegové z "eF-jedničkové" stáje.

Ferrari vám dává šanci! Staňte se jedním z dvaceti nových testovacích jezdců Ferrari. Ale hezky za své...

Je to závodní auto, ale nikdy čistokrevné závody jezdit nebude. Je krásné, rychlé, moderní, výborně sedí, jěště lépe brzdí - jednoduše je lepší než 99,99% aut, která potkáváme na silnicích - do normálního provozu ale nemůže.

Ferrari FXX je vlastně do posledního šroubku "vysportované" enzo. Kolegové Michaela Schumachera a Rubense Barrichella budou kočírovat dvanáctiválec s objemem 6262 kubickými centimetry objemu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.