Ferrari: Hledá se testovací jezdec! Zn. Bohatý

  • 38
Už opravdu nevíte co s penězi, visí vám nad postelí rudá vlajka se vzpínajícím se hřebcem a svrbí vás ruce nedočkavostí ozkoušet si jízdu po okruhu s pořádným stádem? Ferrari vám dává šanci! Staňte se jedním z dvaceti nových testovacích jezdců Ferrari. Ale hezky za své...

Osmistekoňové ferrari: hračka nad hračky s kterou nemůžete na silnici

Nejnovější přírůstek v modenských stájích je pojmenován šifrou FXX.

Splňuje všechny požadavky být nejneužitečnějším autem.

Je to závodní auto, ale nikdy čistokrevné závody jezdit nebude.

Je krásné, rychlé, moderní, výborně sedí, ještě lépe brzdí - jednoduše je lepší než 99,99% aut, která potkáváme na silnicích - do normálního provozu ale nemůže. Není totiž zhomologované pro jízdu na obyčejné silnici

Za téměř dva miliony eur (bez daně je to milion a půl) se stanete testovacími jezdci Ferrari. Nestačí ale mít jenom plnou kapsu, V Maranellu o prodejích rozhoduje komise, která zhodnotí, jestli neexistuje riziko, že se příslušný testovací jezdec bude "poflakovat". Automobilka nechce, aby auto stálo v garáži nebo v obýváku svého majitele, ale aby kroužilo po okruhu. Ferrari to totiž s testováním bere smrtelně vážně.

Ferrari Enzo: Auto, ze kterého má Ital zástavu srdce

.

Loni vybuchla motoristická bomba: vyjel vzpínající se černý koník v erbu největšího kalibru - Ferrari Enzo. Vůz s šestilitrovým dvanáctiválcovým motorem, postavený na počest zakladatele firmy, už nepočítá zrychlení na desetiny sekundy ...VÍCE
Ferrari FXX je vlastně do posledního šroubku "vysportované" enzo. Kolegové Michaela Schumachera a Rubense Barrichella budou kočírovat dvanáctiválec s objemem 6262 kubickými centimetry objemu. V osmi a půl tisíci otáčkách bude řidič pobízet k trysku 800 koní (588 kW). Lamentování nad automatickou převodovkou není na místě, s volantem bude mít řidič i beztak víc než plné ruce práce. Automat v FXX přeřadí než mrkněte okem, v řeči čísel za 100 milisekund.

Ferrari FXX je vlastně malou pojízdnou laboratoří s telemetrií monopostu formule 1. Oproti normálnímu sportovnímu náčiní je auto vybaveno 39 snímači, které monitorují údaje o dynamice vozidla. Telemetrie samozřejmě umí zaznamenat nespočet dalších dat, vztahujících se k chování auta. Ferrariho čarodějové tak o vašem jezdeckém umění či neumění budou vědět úplně všechno. Technici slibují, že jednotlivým pilotům budou auto nastavovat podle jejich přání a na základě vyhodnocených údajů.

Bystrému oku milovníka enza, který pozná každou z jeho součástek po hmatu, neunikne, že auto prošlo aerodynamickou kůrou. FXX tak má podle údajů Ferrari až o 40% lepší přítlak. Aerodynamické doplňky se dají samozřejmě přenastavit v závislosti na charakteristice trati.

Tradiční švec italských hřebců - Bridgestone, vyvinul pro FXX speciální devatenáctipalcové slicky. K dokonalému autu patří dokonalé brzdy. Ty v nejnovějším ferrari jsou keramické a zakusují se do nich třmeny Brembo.

Až bude chtít manželka vědět, za co jste vydali šedesát milionů a kde trávíte víkendy, vezměte ji s sebou. Ferrari FXX je dvoumístné. Zaplacením částky si kupujete právo účastnit se v následujících dvou letech série speciálních FXX závodů pořádaných automobilkou. Je samozřejmé, že auto bude postaveno klientovi na míru (sedadla, pedály...).

Nemáte garáž? Nevadí, o auto vám budou pečovat v Maranellu a spolu se uvidíte vždy až na místě konání závodu. S koupí auta také dostáváte kurz "pilotáže". Profesionální piloti naučí řidiče ovládat auto na okruhu ve Fioranu, kde testují kolegové z "eF-jedničkové" stáje.

Ferrari vám dává šanci! Staňte se jedním z dvaceti nových testovacích jezdců Ferrari. Ale hezky za své...

Je to závodní auto, ale nikdy čistokrevné závody jezdit nebude. Je krásné, rychlé, moderní, výborně sedí, jěště lépe brzdí - jednoduše je lepší než 99,99% aut, která potkáváme na silnicích - do normálního provozu ale nemůže.

Ferrari FXX je vlastně do posledního šroubku "vysportované" enzo. Kolegové Michaela Schumachera a Rubense Barrichella budou kočírovat dvanáctiválec s objemem 6262 kubickými centimetry objemu.

,