Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překrásné ferrari: deset unikátů slaví 50 let značky v Japonsku

aktualizováno 
Ferrari nyní prochází přerodem. Stále chce být diamantem, ale pod vedením Sergia Marchionneho, kapitána koncernu FCA, chce být výdělečnější. Jakým směrem pootočí velký šéf kormidlem, zatím není úplně jisté, směrem k SUV to prý naštěstí nebude. Zatím je to stále nejexkluzivnější zboží, které se umí udělat ještě výjimečnějším.

Ferrari F40 | foto: Ferrari

A právě takové je karbonové Ferrari J50, které vznikne v pouhých deseti kusech. Označení překvapivé, do poslední chvíle utajené novinky, skrývá vysvětlení všeho: je to unikátní edice oslavující padesát let přítomnosti italské značky na japonském trhu.

Designéři vytvořili opět nádhernou automobilovou sochu. Přikrčená silueta targy (kupé s odnímatelnými střešními panely) vyjadřuje lehkost a obratnost, proporce jasně prozrazují, že motor našel místo za kabinou před zadní nápravou. Dva díly tvořící střechu jsou z karbonu a dají se schovat za sedadla. Připomeňme, že targy mělo Ferrari v oblibě někdy v 70. a 80. letech minulého století.

Mechanickým základem nejnovější kreace z Maranella je Ferrari 488 Spider, to znamená, že sílu na zadní kola posílá vidlicový osmiválec biturbo objemu 3,9 litru přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. V J50 má 690 koní (507 kW), výchozí 488 Spider má o 20 koní míň (15 kW). Další technická data Ferrari nezveřejnilo, italský automagazín Motorbox spekuluje o cenách mezi 2,5 a třemi miliony eur (až 81 milionů korun).

Fotogalerie

O stavbu unikátů se postará divize speciálních projektů Ferrari, design je dílem stylistů automobilky vedených Flaviem Manzonim. Design je zcela originální (někomu možná připomene unikátní Ferrari Sergio, které je dílem studia Pininfarina) a hlavně je krásné, což se o všech ferrari poslední dekády zrovna říct nedá.

Za pozornost stojí dva designérské prvky, které mají historický kontext a zároveň dávají autu tvář. Optické propojení bočních oken s čelním sklem vytváří tvar odkazující na zaoblená čelní okna závodních otevřených speciálů ferrari minulosti. Černá linka dělící ponton karoserie a zdůrazňující zašpičatělou příď zas připomíná ikonické výroční modely GTO, F40 a F50.

Klienti, které si Ferrari jako tradičně pečlivě vybere, si budou moci svůj exemplář přesně naspecifikovat. Kousek na snímcích má třívrstvý červený lak, interiér laděný do kombinace červené a černé je čalouněný kůží a broušenou koženkou (Alcantara). Ferrari J50 stojí na dvacetipalcových ráfcích speciálně navržených pro tento unikát.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.