Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Překrásné ferrari: deset unikátů slaví 50 let značky v Japonsku

aktualizováno 
Ferrari nyní prochází přerodem. Stále chce být diamantem, ale pod vedením Sergia Marchionneho, kapitána koncernu FCA, chce být výdělečnější. Jakým směrem pootočí velký šéf kormidlem, zatím není úplně jisté, směrem k SUV to prý naštěstí nebude. Zatím je to stále nejexkluzivnější zboží, které se umí udělat ještě výjimečnějším.

Ferrari F40 | foto: Ferrari

A právě takové je karbonové Ferrari J50, které vznikne v pouhých deseti kusech. Označení překvapivé, do poslední chvíle utajené novinky, skrývá vysvětlení všeho: je to unikátní edice oslavující padesát let přítomnosti italské značky na japonském trhu.

Designéři vytvořili opět nádhernou automobilovou sochu. Přikrčená silueta targy (kupé s odnímatelnými střešními panely) vyjadřuje lehkost a obratnost, proporce jasně prozrazují, že motor našel místo za kabinou před zadní nápravou. Dva díly tvořící střechu jsou z karbonu a dají se schovat za sedadla. Připomeňme, že targy mělo Ferrari v oblibě někdy v 70. a 80. letech minulého století.

Mechanickým základem nejnovější kreace z Maranella je Ferrari 488 Spider, to znamená, že sílu na zadní kola posílá vidlicový osmiválec biturbo objemu 3,9 litru přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. V J50 má 690 koní (507 kW), výchozí 488 Spider má o 20 koní míň (15 kW). Další technická data Ferrari nezveřejnilo, italský automagazín Motorbox spekuluje o cenách mezi 2,5 a třemi miliony eur (až 81 milionů korun).

Fotogalerie

O stavbu unikátů se postará divize speciálních projektů Ferrari, design je dílem stylistů automobilky vedených Flaviem Manzonim. Design je zcela originální (někomu možná připomene unikátní Ferrari Sergio, které je dílem studia Pininfarina) a hlavně je krásné, což se o všech ferrari poslední dekády zrovna říct nedá.

Za pozornost stojí dva designérské prvky, které mají historický kontext a zároveň dávají autu tvář. Optické propojení bočních oken s čelním sklem vytváří tvar odkazující na zaoblená čelní okna závodních otevřených speciálů ferrari minulosti. Černá linka dělící ponton karoserie a zdůrazňující zašpičatělou příď zas připomíná ikonické výroční modely GTO, F40 a F50.

Klienti, které si Ferrari jako tradičně pečlivě vybere, si budou moci svůj exemplář přesně naspecifikovat. Kousek na snímcích má třívrstvý červený lak, interiér laděný do kombinace červené a černé je čalouněný kůží a broušenou koženkou (Alcantara). Ferrari J50 stojí na dvacetipalcových ráfcích speciálně navržených pro tento unikát.




Nejčtenější

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Kamiq je nové SUV Škody. Do Evropy nemíří, techniku má z první octavie

Škoda Kamiq

Na čínském autohome.com.cn se objevily fotky nového SUV značky Škoda. Model pojmenovaný Kamiq je určený pro největší...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Další z rubriky

Praotec všech offroadů omládl. Víme, proč má na bocích díry

Jeep Wrangler

Hranaté blatníky, kulaté světlomety a pořádná výstroj do terénu – recept na jeep se přes 70 let nemění. Ten nejnovější...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Nový Mercedes G je tady, za kmotra šel Arnold

Přepracovaný Mercedes-Benz třídy G

Při pohledu na neodolatelně hranatý terénní model, kterému to sluší v Ralsku i Pařížské, zjihne každý. Mercedes třídy G...

Najdete na iDNES.cz