Překrásné ferrari: deset unikátů slaví 50 let značky v Japonsku

aktualizováno 
Ferrari nyní prochází přerodem. Stále chce být diamantem, ale pod vedením Sergia Marchionneho, kapitána koncernu FCA, chce být výdělečnější. Jakým směrem pootočí velký šéf kormidlem, zatím není úplně jisté, směrem k SUV to prý naštěstí nebude. Zatím je to stále nejexkluzivnější zboží, které se umí udělat ještě výjimečnějším.

Ferrari F40 | foto: Ferrari

A právě takové je karbonové Ferrari J50, které vznikne v pouhých deseti kusech. Označení překvapivé, do poslední chvíle utajené novinky, skrývá vysvětlení všeho: je to unikátní edice oslavující padesát let přítomnosti italské značky na japonském trhu.

Designéři vytvořili opět nádhernou automobilovou sochu. Přikrčená silueta targy (kupé s odnímatelnými střešními panely) vyjadřuje lehkost a obratnost, proporce jasně prozrazují, že motor našel místo za kabinou před zadní nápravou. Dva díly tvořící střechu jsou z karbonu a dají se schovat za sedadla. Připomeňme, že targy mělo Ferrari v oblibě někdy v 70. a 80. letech minulého století.

Mechanickým základem nejnovější kreace z Maranella je Ferrari 488 Spider, to znamená, že sílu na zadní kola posílá vidlicový osmiválec biturbo objemu 3,9 litru přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. V J50 má 690 koní (507 kW), výchozí 488 Spider má o 20 koní míň (15 kW). Další technická data Ferrari nezveřejnilo, italský automagazín Motorbox spekuluje o cenách mezi 2,5 a třemi miliony eur (až 81 milionů korun).

Fotogalerie

O stavbu unikátů se postará divize speciálních projektů Ferrari, design je dílem stylistů automobilky vedených Flaviem Manzonim. Design je zcela originální (někomu možná připomene unikátní Ferrari Sergio, které je dílem studia Pininfarina) a hlavně je krásné, což se o všech ferrari poslední dekády zrovna říct nedá.

Za pozornost stojí dva designérské prvky, které mají historický kontext a zároveň dávají autu tvář. Optické propojení bočních oken s čelním sklem vytváří tvar odkazující na zaoblená čelní okna závodních otevřených speciálů ferrari minulosti. Černá linka dělící ponton karoserie a zdůrazňující zašpičatělou příď zas připomíná ikonické výroční modely GTO, F40 a F50.

Klienti, které si Ferrari jako tradičně pečlivě vybere, si budou moci svůj exemplář přesně naspecifikovat. Kousek na snímcích má třívrstvý červený lak, interiér laděný do kombinace červené a černé je čalouněný kůží a broušenou koženkou (Alcantara). Ferrari J50 stojí na dvacetipalcových ráfcích speciálně navržených pro tento unikát.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz