LaFerrari svou výjimečnost vyjadřuje už jménem. Je to vrchol toho, co dnes umí automobilky vyvinout a vyrobit. Do Česka dorazil už třetí kousek. Perleťově bílý automobilový klenot fotil pro iDNES.cz Lukáš Hron.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
LaFerrari vznikne jen 499 kusů. Třetí kousek, který v těchto dnech dorazil do Česka, patří spolumajiteli oficiálního zastoupení Ferrari v ČR, společnosti Scuderia Praha Robertu Perglovi.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari si samo vybralo, komu své NEJ auto současnosti prodá. Nejprve zaslalo svému českému zastoupení, kterým je Scuderia Praha, základní požadavky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jedním z hlavních parametrů byl počet ferrari, které zájemce má (minimum bylo pět kusů). Počítala se jen ta, která koupil u oficiálních dealerů. Finální výběr zákazníků probíhal přímo u Ferrari.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Všechna LaFerrari už jsou dnes vyprodaná.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní míry: délka 4 702 mm, šířka 1 992 mm, výška 1 116 mm a rozvor 2 650 mm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Robert Pergl a jeho LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zákazníci jezdí LaFerrari specifikovat přímo do sídla značky v Maranellu. Hlavně mu musí vybrat sedačku přesně na míru. Vybírá se z několika velikostí sedáků a opěradel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Čelní sklo na LaFerrari vyrobili ve středočeských Hořovicích. Použití nové odlehčené technologie umožnilo snížit tloušťku skla na pouhé čtyři milimetry. Normální okno váží 8 až 12 kilo. Ztenčením ušetřili na čelním skle 1,3 kg.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Základní cena je milion padesát tisíc eur bez daně. Moc příplatkových prvků na výběr pro LaFerrari není.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Sedačka je uchycená napevno, řidič si přenastavuje polohu volantu a pedálů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Když se servisní technik školil speciálně na údržbu LaFerrari, musel si udělat kvůli hybridnímu pohonu také školení na práci s elektrickými zařízeními, známou "vyhlášku 50".
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Brzdy, jak už je u ferrari posledních let zvykem, jsou karbokeramické a podvozek nesou magnetoreologické tlumiče. Přední pirellky mají rozměr 265/30-19, zadní 345/30-20.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari má prvky aktivní aerodynamiky. Vpředu je to difuzor a klapky pro rozvádění toku vzduchu pod vozem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pozici za volantem prý pomáhali konstruktérům ladit piloti továrního závodního týmu F1.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V interiéru je plaketa, na které je napsáno 1/499. Oproti zvyklostem to neříká, kolikátý vyrobený kus z limitované série to je. Znamená to "jedno ze 499 aut". Aby se milionáři nehádali, kdo má první...
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Převodovka se ovládá tlačítky. Řadí se pádly pod volantem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Třetí české LaFerrari má majitel podepsané přímo na volantu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Z nuly na stovce je italský hypersport pod tři sekundy, z nuly na dvoustovce pod sedm sekund, a z nuly na třístovce za patnáct sekund.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod designem je podepsané Centro Stile automobilky vedené Flaviem Manzonim.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do tvarování karoserie mluvili hlavně odborníci na aerodynamiku, kteří mají přímo v Maranellu moderní větrný tunel.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Auto má dvě tankovací hrdla: u řidiče se čepuje benzin, na druhé straně 480V. Speciální nabíječka dodávaná k vozu musí při parkování održovat baterie stále nabité.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Karoserie LaFerrari je vyrobená z karbonu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari udává u svého klenotu průměrnou spotřebu 15 litrů na sto kilometrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pohon HY-Kers v LaFerrari pracuje tak, že neumí pohánět auto jen elektromotorem. Ferrari však vysvětluje, že je to naschvál, protože by se to nehodilo k naturelu jejich supermodelu. Systém však jízdu jen na elektřinu umožňuje, v dalších modelech tedy bude i čistě elektrický mód.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ferrari LaFerrari
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V systému HY-KERS pracuje atmosferický dvanáctiválec a dva elektromotory. Vzadu uložený V12 objemu 6 262 ccm má výkon 800 koní při 9 250 ot./min. Elektromotor má dalších 120 kW (163 koní). LaFerrari tedy uvádí maximální výkon 963 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Elektrický a spalovací motor si pomáhají při akceleraci, v nízkých otáčkách dodává newtonmetry na zadní kola elekromotor, ve vysokých zase dvanáctiválec. Ferrari udává celkový točivý moment 900 Nm.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
V systému jsou dva elektromotory od Magneti Marelli: jeden posílá sílu na zadní kola, druhý pohání pomocné systémy. Živí je šedesát kilogramů baterií uložených v podlaze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Baterie se dobíjejí rekuperací při brzdění. HY-Kers není na palubě jen ke zlosti milovníků puristických sporťáků, ale také pomáhá pilotovi. Například v zatáčkách, ve kterých se nejede pod plynem, drží dvanáctiválec v otáčkách, aby měl dost síly na výjezdu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Převodovka je dvouspojková sedmistupňová, řadí se pádly pod volantem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz