Obchod Ferrari

Obchod Ferrari - Fanoušci značky se cítí v interiéru reprezentativního obchodu jako v opravdovém ráji.

Ferrari plánuje síť obchodů pro fandy

Vztah zákazníků a výrobců automobilů bývá obvykle předurčen cenou vozu, jeho kvalitou, servisem či dalšími znaky obdobně "technického" rázu. Některé automobilky však míří výše, chtějí vnést do vzájemného soužití emoce. Firma, které se to bezesporu především díky sportovním úspěchům velice daří, sídlí v severoitalském Maranelu. Ano jde o Ferrari. Nyní se jeho vedení rozhodlo rozvířit city zákazníků i fanoušků firemními obchodně-zábavními centry.

První centrum bylo otevřeno ve středu hned naproti historickému vjezdu do továren legendárního výrobce. Návštěvníci zde budou moci koupit nejen opravdová auta, ale hlavně další suvenýry a příslušenství. Od modelů a hraček počínaje až po knihy, značkové hodinky a oblečení.

Cílem není ale jen na návštěvnících vydělat. Zájem mají tvůrci centra i na zábavě a dobrém pocitu fanoušků. Proto vytvořili jakýsi virtuální prostor, kde se návštěvník cítí jako na Velké ceně či v boxech Formule 1. Celé centrum se ostatně nese v duchu těchto prestižních závodů. Maranelská vlaštovka je první v řadě, v případě úspěchu by měly následovat další. Ještě ale zbývá projekt posvětit významnými osobnostmi. V průběhu Velké ceny San Marina středisko navštíví Michael Schumacher i jeho stájový kolega Rubens Barrichello.

Tento krok je ale pouhou předzvěstí rozsáhlých marketingových aktivit. Šéfové italské firmy nyní hodnotí nabídku amerických finančníků, kteří jsou ochotni zainvestovat do sítě hotelů v USA. Ty by nesly právě značku Ferrari. První takový hotel by v případě společné dohody vyrostl v centru amerického hazardu v Las Vegas. V hlavách Italů se ale jistě honí více nápadů, jak proslulou značku sportovního luxusu lidem přiblížit.

Vše ale naráží na finanční omezení. Pokud není možné rafinovaně využít externích zdrojů je nutné sáhnout do vlastních kapes, které však nejsou bezedné. Řešením by se mohla stát emise akcií na burze, čímž by Ferrari chtělo získat prostředky především na znovuobnovení slávy sesterského Maserati.