Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejúžasnější ferrari pod stromečkem

aktualizováno 
Ferrari 288 GTO, F40, F50, Enzo i LaFerrari jsou NEJ modely maranellské automobilky posledních třiceti let. V jednom mnichovském dealerství Ferrari se všechny sešikovaly pod stromečkem.

Ferrari F50 | foto: Aleš Chytráčekpro iDNES.cz

Snová kolekce stojí pod vánočním stromečkem v mnichovském dealerství Ferrari Saggio.

Rudá smečka začíná modelem 288 GTO s charakteristickými vyklápěcími světly a velkými výřezy na bocích. Čtyřsetkoňový supersport původně vznikl jako rallyový speciál pro skupinu B. Než stačila 288 vystartovat, automobilová federace tuto kategorii superrychlých monster zrušila.

Fotogalerie

Ferrari postavilo 277 kusů 288 GTO v letech 1984 až 1986. Kupé pohání osmiválec o objemu 2 885 ccm přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Rozjezd z nuly na stovku zvládne za čtyři sekundy.

Nástupcem GTO je asi nejslavnější ferrari všech dob, neopakovatelná F40. Stojí za pozornost, že 288 GTO a F40 byla donedávna jediná dvě silniční ferrari s přeplňovaným motorem.

Ferrari F40 byl první sériový silniční automobil, který jel magických 200 mil v hodině (320 km/h). Dodnes uctívané superferrari vyjelo v roce 1987. Bylo zároveň posledním, které se představilo ještě před úmrtím Enza Ferrariho v létě následujícího roku. Sám osobně dohlížel na vývoj. Vše o Ferrari F40 čtěte zde.

Kultovní F40 nahradil na vrcholu maranellských ikon model F50, ten parkuje pod stromečkem uprostřed.

V letech 1995 až 1997 jich postavili 349. Karbonový supersport poháněl šedesátiventilový atmosferický dvanáctiválec o objemu 4,7 litru a výkonu 520 koní. Motor vycházející z agregátu pro formuli 1 je stejně jako u všech dalších superferrari uložen uprostřed za kabinou posádky.

Donedávna kralovalo všem Ferrari přízračné Enzo (více čtěte zde). Loni žezlo NEJ ferrari převzal technický klenot, hybridní LaFerrari (více zde).

Podle informací iDNES.cz je v českých garážích nyní schované jedno LaFerrari, přibýt mají ještě další. Ferrari F40 mají být v Česku údajně tři, F50 jedno. Enzo bylo v republice doposud jedno, podle informátora iDNES.cz právě dorazilo do Česka druhé.





Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.