Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari překvapuje novým základním modelem, Portofino má 600 koní

aktualizováno 
Představení nového modelu, to je dnes v podání automobilek velké divadlo. Ferrari na to jde postaru. Největší překvapení letoška se jmenuje po noblesním přístavu Ligurské riviéry. Základní model California T tak nahrazuje Portofino a představuje se v plné parádě.

Podívejte se Portofinu pořádně do očí světel (full-LED), z vnější strany mají průduchy, kterými proudí vzduch do podběhů a upravuje obtékání vzduchu tak, aby tam nevznikaly turbulence. | foto: Ferrari

Ferrari, to není jen ikonická značka vytříbených technických skvostů, to je taky poezie. California je pro značku, která letos slaví sedmdesátiny, jedno z nejslavnějších jmen všech dob, Portofino, které jej zastoupí, je podle Ferrari jedno z nejkrásnějších míst v Itálii. „Malebný přístav se v průběhu doby stal pro celý svět synonymem elegance, sportovnosti a nenuceného luxusu,“ říkají u Ferrari a přesně takový má být i nový model.

Ferrari Portofino v číslech

  • délka x šířka x výška (mm): 4586 x 1938 x 1318
  • motor: osmiválec biturbo 3855 cm³
  • max. výkon: 441 kW (600 koní) při 7500 ot./min
  • max. točivý moment: 760 Nm mezi 3000 a 5250 ot./min
  • rozložení hmotnosti: 46 % vpředu, 54 % vzadu
  • maximální rychlost: přes 320 km/h
  • 0-100 Km/h: 3,5 s

Na změnu je vlastně nejvyšší čas, California má tři roky po faceliftu a devět let od uvedení. Spider (jak se v Itálii občas říká roadsterům) s plechovou skládací střechou je základním modelem značky, má pod kapotou osmiválec (dnes už přeplňovaný) a třiapůlmilionovou cenovku.

Nová 2+2místná perla z Maranella se představuje v nově namíchaném rudém odstínu pojmenovaném Rosso Portofino. Na délku má Portofino 457 centimetrů, to je o kousek víc, než měla California. Té estéti vyčítali, že trochu „padá na zadek“, přeci jen musela do kufru poskládat díly střechy, takže měla trochu objemnější záď. U Portofina se podařilo designérům nadělit autu ladnější a vyváženější proporce. První ohlasy ho přirovnávají k fastbackům se splývavou zádí, každopádně silueta nevypadá nepatřičně ani se střechou nahoře, ani když je auto bez ní. I přes toto uhlazení se podařilo zvětšit objem kufru (jak je velký, je zatím tajné).

Ferrari Portofino

Zcela nové má být šasi, které je lehčí a tužší než u Californie, ale úsporu hmotnosti Ferrari prozatím blíže nespecifikovalo.

Pod tou dlouhatánskou kapotou má 3,9litrový osmiválec biturbo, který je evolucí motoru z Californie T spojený s dvouspojkovou převodovkou. Motor má přepracované sání, výfuk a nové vnitřnosti, díky tomu posílil o 40 koní na ohromujících 600 (441 kW), točivý moment vzrostl na 760 Nm (mezi třemi a 5 250 otáčkami).

Fotogalerie

Na stovku vystřelí Portofino za 3,5 sekundy, maximální rychlost má být přes 320 km/h. Mezi zadními poháněnými koly má nejnovější provedení elektronicky řízeného aktivního diferenciálu. Nový posilovač řízení přidá na přesnosti a jistotě, upravené magnetoreologické tlumiče s proměnnou tuhostí zas uberou na náklonech karoserie v zatáčkách.

Na přístrojovce hraje hlavní roli 10,2palcový dotykový displej infotainmentu. Ferrari zmiňuje také úpravy na klimatizaci, která má lépe fungovat při jízdě se staženou střechou. Vypiplaný větrný štít pak prý sníží hluk v kabině při jízdě bez střechy o 30 procent.

První odhady ceny se točí kolem částky 190 tisíc eur bez daně



Nejčtenější

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...



Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Další z rubriky

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

Najdete na iDNES.cz