Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari překvapuje novým základním modelem, Portofino má 600 koní

aktualizováno 
Představení nového modelu, to je dnes v podání automobilek velké divadlo. Ferrari na to jde postaru. Největší překvapení letoška se jmenuje po noblesním přístavu Ligurské riviéry. Základní model California T tak nahrazuje Portofino a představuje se v plné parádě.

Podívejte se Portofinu pořádně do očí světel (full-LED), z vnější strany mají průduchy, kterými proudí vzduch do podběhů a upravuje obtékání vzduchu tak, aby tam nevznikaly turbulence. | foto: Ferrari

Ferrari, to není jen ikonická značka vytříbených technických skvostů, to je taky poezie. California je pro značku, která letos slaví sedmdesátiny, jedno z nejslavnějších jmen všech dob, Portofino, které jej zastoupí, je podle Ferrari jedno z nejkrásnějších míst v Itálii. „Malebný přístav se v průběhu doby stal pro celý svět synonymem elegance, sportovnosti a nenuceného luxusu,“ říkají u Ferrari a přesně takový má být i nový model.

Ferrari Portofino v číslech

  • délka x šířka x výška (mm): 4586 x 1938 x 1318
  • motor: osmiválec biturbo 3855 cm³
  • max. výkon: 441 kW (600 koní) při 7500 ot./min
  • max. točivý moment: 760 Nm mezi 3000 a 5250 ot./min
  • rozložení hmotnosti: 46 % vpředu, 54 % vzadu
  • maximální rychlost: přes 320 km/h
  • 0-100 Km/h: 3,5 s

Na změnu je vlastně nejvyšší čas, California má tři roky po faceliftu a devět let od uvedení. Spider (jak se v Itálii občas říká roadsterům) s plechovou skládací střechou je základním modelem značky, má pod kapotou osmiválec (dnes už přeplňovaný) a třiapůlmilionovou cenovku.

Nová 2+2místná perla z Maranella se představuje v nově namíchaném rudém odstínu pojmenovaném Rosso Portofino. Na délku má Portofino 457 centimetrů, to je o kousek víc, než měla California. Té estéti vyčítali, že trochu „padá na zadek“, přeci jen musela do kufru poskládat díly střechy, takže měla trochu objemnější záď. U Portofina se podařilo designérům nadělit autu ladnější a vyváženější proporce. První ohlasy ho přirovnávají k fastbackům se splývavou zádí, každopádně silueta nevypadá nepatřičně ani se střechou nahoře, ani když je auto bez ní. I přes toto uhlazení se podařilo zvětšit objem kufru (jak je velký, je zatím tajné).

Ferrari Portofino

Zcela nové má být šasi, které je lehčí a tužší než u Californie, ale úsporu hmotnosti Ferrari prozatím blíže nespecifikovalo.

Pod tou dlouhatánskou kapotou má 3,9litrový osmiválec biturbo, který je evolucí motoru z Californie T spojený s dvouspojkovou převodovkou. Motor má přepracované sání, výfuk a nové vnitřnosti, díky tomu posílil o 40 koní na ohromujících 600 (441 kW), točivý moment vzrostl na 760 Nm (mezi třemi a 5 250 otáčkami).

Fotogalerie

Na stovku vystřelí Portofino za 3,5 sekundy, maximální rychlost má být přes 320 km/h. Mezi zadními poháněnými koly má nejnovější provedení elektronicky řízeného aktivního diferenciálu. Nový posilovač řízení přidá na přesnosti a jistotě, upravené magnetoreologické tlumiče s proměnnou tuhostí zas uberou na náklonech karoserie v zatáčkách.

Na přístrojovce hraje hlavní roli 10,2palcový dotykový displej infotainmentu. Ferrari zmiňuje také úpravy na klimatizaci, která má lépe fungovat při jízdě se staženou střechou. Vypiplaný větrný štít pak prý sníží hluk v kabině při jízdě bez střechy o 30 procent.

První odhady ceny se točí kolem částky 190 tisíc eur bez daně





Nejčtenější

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.