Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari SA Aperta: exkluzivita za 10 milionů se prodala ještě před premiérou

  12:10aktualizováno  12:10
Maranellská automobilka se vzpínajícím se koníkem ve znaku se rozhodla oslavit výročí svého dvorního designérského studia Pininfarina exkluzivním modelem. Výsledkem je roadster SA Ferrari SA Aperta, který je postaven na základech modelu 599 GTB Fiorano.

Ferrari SA APERTA | foto: Ferrari

Model SA Aperta byl vytvořen k osmdesátinám designérského studia Pininfarina, jehož historie je s Ferrari úzce spjatá. Výročí dvorního návrháře Ferrari se odráží v počtu vyrobených kusů: 80.

Ferrari SA APERTA

Název SA Aperta v sobě skrývá iniciály Sergia a Andrea Pininfarinových, tedy otce a syna, kteří se podepsali na vzhledu nejednoho z maranellských vozů. Označení Aperta potom v italštině znamená otevřený, což značí konstrukci nového ferrari.

Kompletní zpravodajství z pařížského autosalonu ZDE

Nový roadster vyniká čistými linkami, jak jsme u Ferrari zvyklí. Rám čelního skla a dvě aerodynamické ploutve za kabinou jsou elegantně vyvedeny v kontrastní stříbrné barvě. Nový model má pro jízdu ve špatném počasí připravenou jednoduchou stříšku.

Ferrari SA APERTA

Pod přední kapotou se nachází dvanáctiválec s výkonem 670 koní. Je to tedy stejný motor, který používá vrcholná verze 599 GTO. Šasi bylo zpevněno, aby nabídlo stejnou tuhost jako uzavřená verze. Hmotnost vozu se zvýšila pouze nepatrně.

Nový exkluzivní roadster bude vyráběn v pěti barevných provedeních: černém Nero Stellato, modrém Blu Elettrici, žlutém Giallo Tristrato, červeném Rosso Fuoco a oranžovém Rosso Dino.

Cena exkluzivního Ferrari by se měla pohybovat kolem 10 milionů korun. Případní zájemci si však mohou nechat zajít chuť. Všech 80 vozů je již totiž prodáno. Ferrari SA Aperta si odbude výstavní premiéru na nadcházejícím pařížském autosalonu.

Autoři:




Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.