Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari se zeleným mozkem: hybridní 599 GTB má sto koní navíc

  11:00aktualizováno  11:00
Automobilka, jejímž modelům nejvíc sluší rudý lak, představila v Ženevě hybridní koncept HY-KERS. Sériového hybridního ferrari se ještě chvíli nedočkáme, nový koncept ale jasně ukazuje, jak budou po technické stránce vypadat budoucí modely z Maranella. Můžou být třeba zelené.

Ferrari 599 GTB HY-KERS | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Hybridní koncept Ferrari využívá poznatků získaných při vývoji systému KERS pro tým Formule 1. Konstrukčně i funkčně se ale řešení celkem výrazně liší. Čtěte: Auta na setrvačník nejsou jen pro děti. Používat je budou i ve formuli 1

O hybridních plánech Ferrari se hovoří již delší dobu a v souvislosti s nimi se také velmi spekulovalo o tom, jaké uspořádání pohonu automobilka použije. Ferrari totiž vyvíjí systém pohonu všech kol s názvem Insertable a čekalo se, že hybridní model bude zároveň první čtyřkolkou této značky. Více se dozvíte v článku o budoucnosti Ferrari z pohledu techniky

Nakonec ale minimálně ženevský koncept nechává pohon všech kol ležet ladem. Uspořádání je nakonec vcelku neobvyklé. Jeden elektromotor je přímo součástí přepracované dvouspojkové převodovky a je spojen s hřídelí, na které se nachází liché převody. Druhý elektromotor na zadní nápravě pak má za úkol pouze sbírat elektrickou energii při brzdění a v rámci systému EBB (electronic brake balance) napomáhá lepšímu vyvážení brzd. Hybridní systém také spolupracuje se stabilizačním systémem. Namísto omezování výkonu motoru se jednoduše přebytečná energie přemění na elektřinu.

Ferrari 599 GTB HY-KERS

Převodovka má původ v modelu 458 Italia a elektromotor přidává autu 100 koní výkonu. Lithium-iontové baterie pojmou 3 kWh energie a jsou umístěny na spodku podvozku. Tím pomáhají ke snížení těžiště vozidla. Ovládací elektronika našla své místo pod podlahou kufru, takže hybridní konstrukce nijak nezasahuje do uspořádání interiéru vozidla. Hybridní systém váží celkem necelých 80 kilogramů a Ferrari plánuje, že toto zvýšení hmotnosti bude u sériových vozů kompenzovat použitím lehčích materiálů a také celkovým zmenšením nových vozů.

I přes zvýšení hmotnosti akceleruje studie HY-KERS z nuly na 200 km/h o čtyři desetiny rychleji než sériové 599 GTB. Trvá mu to tedy pouze 7,5 sekundy.

Ferrari tvrdí, že jeho hybridní systém není primárně ekologický, snížení spotřeby je jen jakýsi průvodní jev jeho instalace. Hybridní ústrojí je nastaveno tak, aby podávalo co nejlepší výkony a automobilka tvrdí, že je v dnešní době jednou z mála cest, jak právě tyto výkony nadále vylepšovat.

I přes své sportovní naladění může ústrojí fungovat i v plně elektrickém režimu, takže při městských rychlostech může jet HY-KERS pár kilometrů zcela bez emisí.

Podle všeho je HY-KERS opravdu pouze koncept, který má ukázat cestu, jakou se Ferrari do budoucna vydá. Sériového provedení hybridní 599 GTB se prozatím nedočkáme. Hybridní automobily s koníkem ve znaku se začnou objevovat až se zcela novou generací vozů.

Zpravodajství ze ženevského autosalonu

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.