Hrnou se na nás stále další novinky a mnohdy jsou zatím jen z nul a jedniček. Možná právě proto se v jejich případě vesele žongluje s tisícovkami koní. Pojďme se podívat na to, co také přinesla první půlka listopadu.
Další jedináček od Ferrari
Maranellská značka se snaží vyjít vstříc rozličným přáním zákazníků individualizačním programem Tailor Made. Když ani on nestačí, musí nastoupit program Special Projects, kde už nejde jen o vylepšování detailů, ale o přestavbu. Výsledkem je potom unikát, který ovšem stojí násobně více než běžné ferrari.
S pořádným balíkem peněz za zády je váženým letitým zákazníkům Ferrari k dispozici tým designérů vedený Flaviem Manzonim (exkluzivní rozhovor s ním čtěte zde). Obvykle celý proces návrhu a stavby, do něhož je zapojen i budoucí majitel, trvá rok i déle. Počet podobných aut za rok se vejde na prsty jedné ruky. Rok 2019 přinesl unikátní okruhovou hračku P80/C, loni to byla Omologata, elegantní jednorázovka založená na modelu 812 Superfast.
Letos se mezi „one-off“ modely zařazuje Ferrari BR20. Nejmenovaný zákazník si evidentně přál spojení potenciálu dvanáctiválce, pohonu všech kol a karoserie fastback. Tedy kombinaci, kterou jiný vůz z Maranella nenabízí. Model SF90 sice disponuje pohonem všech kol, ale je to osmiválcový plug-in hybrid.
Základem pro přestavbu se stal shooting brake GTC4Lusso s atmosféricky plněným vidlicovým dvanáctiválcem 6,3 litru s výkonem 507 kW (690 k), kterému u Ferrari odebrali zadní řadu sedadel a naordinovali splývavou záď. Oproti originálu má Ferrari BR20 rovněž upravené světlomety, nápadné horizontální lamely přední masky, ale třeba i nově navržené dvojité kulaté koncovky výfuku zasazené do výrazného aerodynamického difuzoru s aktivními klapkami na spodku. Speciálně pro tento unikátní vůz byla vytvořena také 20“ kola. Neméně působivý je i interiér BR20 v kombinaci dvou odstínů hnědé kůže, uhlíkových vláken a dubového dřeva.