Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nejdražší Ferrari Testarossa bez střechy má unikátní spojku

aktualizováno 
Testarossa je jedno z nejslavnějších ferrari všech dob. Stříbrný kousek bez střechy je nejdražším exemplářem modelu, který patří k automobilovým legendám osmdesátých let. Začátkem letošního února se testarossa bývalého šéfa Fiatu Gianni Agnelliho vydražila v přepočtu za necelých 33 milionů korun.

Testarossu pojmenovanou po typicky červeně lakovaných hlavách válců (testa znamená italsky hlava, rossa = červený) představili ve slavném nočním klubu Lido na Champs Elysees v říjnu 1984. Kromě prezentace před vybraným publikem proběhla ještě oficiální premiéra na autosalonu v Paříži. Nástupce modelu BB (Berlinetta Boxer) bylo první ferrari stavěné pro severoamerický trh hlavně s ohledem na tamní bezpečnostní a emisní předpisy.

Dvorní krejčí maranellských automobilových perel, slovutný Pininfarina, pečlivě ladil design v aerodynamickém tunelu. Boky s charakteristickými lamelami jsou poznávacím znakem Testarossy. Dvanáctiválec se čtyřmi ventily na válec uměl supersport rozjet na třístovku.

Retromobile 2016
Ferrari Testarossa Spider

Ferrari nikdy neplánovalo otevřenou verzi. Boháči toužící po spideru (tak se u Ferrari tradičně říká otevřeným verzím) se tedy obraceli na karosárny, které je stavěly ze standardních kupé. Pár objednávek dostal mimo jiné právě Pininfarina, některé z nich byly pro známého automobilového labužníka, brunejského sultána.

Ale jednu testarossu bez střechy Ferrari přece jen vytvořilo. Unikát vznikl v roce 1986 jako dárek pro Gianniho Agnelliho, který tehdy slavil 20 let u kormidla Fiatu. Podle archivu Ferrari začali se stavbou 27. února 1986 a auto vyjelo z Maranella o čtyři měsíce později, 16. června.

Auto s registračním číslem ZFFTA30B000062897 bylo registrováno v Turíně a dostalo speciální registrační značku TO 00000G. Podle servisní knihy vedené na firmu I.F.I Spa (finanční společnost vlastněná Agnellim) platila záruka od 13. června 1986.

Barva laku má ve vzorníku označení „Argento 101/C“ a modré proužky jsou „Blu 3282“, odstín koberců má kód „Blu 168“.

Správné ferrari by mělo být rudě červené, ale volba stříbrné metalízy pro unikátní kousek nebyla náhodná. Stříbro má totiž v periodické tabulce znak Ag a stejné jsou i Agnelliho iniciály.

Fotogalerie

Velmi zajímavá je také robotizovaná spojka. Auto má normální převodovku a tři pedály. Ten spojkový je však doplněný automatizovaným systémem ovládaným tlačítky na přístrojové desce. Systém od společnosti Valeo umožňuje řadit normálně, ale také bez ovládání spojky levou nohou. Na pokyn tlačítka spojka sepne a je možné řadit. Tuto vychytávku namontovali do vozu speciálně kvůli Agnellimu, který měl kvůli závažné autonehodě z mládí potíže s levou nohou. Stejný mechanismus namontovali technici Ferrari také do supersportu F40, který dostal Agnelli o tři roky později. Elektricky je ovládaná také střecha, která se skládá pod kryt lakovaný v barvě karoserie.

V Agnelliho garáži byl stříbrný unikát pět let. Jedna z největších osobností italského poválečného průmyslu auto prodala 29. listopadu 1991 svému příteli, jehož děti nyní auto daly do aukce s 23 tisíci najetých kilometrů. Od minulého týdne má Ferrari Testarossa Spider nového majitele. V pařížské aukci síně Artcurial ho koupil evropský sběratel.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.