Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari vám dá křídla. Doslova

  14:00aktualizováno  14:00
Létající auto, kterým by bohatí lidé cestovali například do práce, by mohlo být realitou do dvou let. Přestavěné Ferrari 599 GTB bude stát asi 500 000 liber (15,3 milionu korun). Odhaduje to výrobce létajících strojů, společnost Moller International, napsal britský deník The Daily Telegraph.

Ferrari 599 GTB Fiorano | foto: Ferrari

Autolet bude podobný tomu, jaký používal filmový Fantomas. Auto bude startovat kolmo pomocí osmi výkonných raket. Poté se trysky naklopí a umožní stroji let dopředu.

Maximální rychlost vozu na silnici by měla být asi 160 kilometrů za hodinu, ve vzduchu pak 240 kilometrů za hodinu. Technici počítají s doletem asi 120 kilometrů a dojezdem 240 kilometrů.

Konstruktér a generální manažer společnosti Moller Bruce Calkins řekl, že auto bude mít speciální hybridní pohon, který dodá raketám sílu 800 koní. Podle Calkinse by stroj mohl dosáhnout výšky až 1500 metrů nad zemí.

"Ve vzduchu vozidlo manévruje jako helikoptéra, s nakloněným předkem se pohybuje dopředu, natočením doprava či doleva se změní směr," vysvětlil.

Společnost Moller si vybrala tento automobil kvůli výrazným tvarům. Nejdříve se projektanti obávali, že nenajdou auto, které budou moci přizpůsobit k letu. Ale Ferrari 599 GTB má prý přesně takové tvary, jaké firma hledala.

Calkins doufá, že zájem o letové schopnosti vozidla podpoří financování celého projektu.

***

Ferrari 599 GTB Fiorano

Ferrari 599 GTB Fiorano se představilo v roce 2006 na ženevském autosalonu a rok nato nahradilo model 575 Maranello.. Označení 599 značí, že dvanáctiválec pod kapotou má 5999 kubických centimetrů. GTB znamená Gran Turismo Berlinetta a do Fiorana musí každý ferrarista aspoň jednou za život zavítat, je tam totiž testovací okruh automobilky a je to kousek od Maranella, kde jsou bájné stáje Ferrari.

Velké kupé namalované designstudiem Pininfarina je nejsilnějším dvanáctiválcovým ferrari, určeným pro běžné užívání, které kdy v Maranellu vzniklo.

Vpředu uložený motor, odvozený z toho, který pohání kultovní Enzo, rozjede silou 620 koní Ferrari 599 GTB až na 330 km/h. Z nuly na stovce je za 3,7 sekundy. 608 kroutícího momentu přenáší na asfalt zadní kola obutá do pneumatik 305/35 R 20. Základní cena bez daně je lehce přes 200 tisíc euro.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.