Maximální rychlost vozu na silnici by měla být asi 160 kilometrů za hodinu, ve vzduchu pak 240 kilometrů za hodinu. Technici počítají s doletem asi 120 kilometrů a dojezdem 240 kilometrů.
Konstruktér a generální manažer společnosti Moller Bruce Calkins řekl, že auto bude mít speciální hybridní pohon, který dodá raketám sílu 800 koní. Podle Calkinse by stroj mohl dosáhnout výšky až 1500 metrů nad zemí.
"Ve vzduchu vozidlo manévruje jako helikoptéra, s nakloněným předkem se pohybuje dopředu, natočením doprava či doleva se změní směr," vysvětlil.
Společnost Moller si vybrala tento automobil kvůli výrazným tvarům. Nejdříve se projektanti obávali, že nenajdou auto, které budou moci přizpůsobit k letu. Ale Ferrari 599 GTB má prý přesně takové tvary, jaké firma hledala.
Calkins doufá, že zájem o letové schopnosti vozidla podpoří financování celého projektu.
***
Ferrari 599 GTB Fiorano se představilo v roce 2006 na ženevském autosalonu a rok nato nahradilo model 575 Maranello.. Označení 599 značí, že dvanáctiválec pod kapotou má 5999 kubických centimetrů. GTB znamená Gran Turismo Berlinetta a do Fiorana musí každý ferrarista aspoň jednou za život zavítat, je tam totiž testovací okruh automobilky a je to kousek od Maranella, kde jsou bájné stáje Ferrari.
Velké kupé namalované designstudiem Pininfarina je nejsilnějším dvanáctiválcovým ferrari, určeným pro běžné užívání, které kdy v Maranellu vzniklo.
Vpředu uložený motor, odvozený z toho, který pohání kultovní Enzo, rozjede silou 620 koní Ferrari 599 GTB až na 330 km/h. Z nuly na stovce je za 3,7 sekundy. 608 kroutícího momentu přenáší na asfalt zadní kola obutá do pneumatik 305/35 R 20. Základní cena bez daně je lehce přes 200 tisíc euro.