Range Rover Evoque Convertible

Range Rover Evoque Convertible | foto: Land Rover

Fešácký evoque se chystá na letní opalovačku. Výroba je ale nejistá

  • 1
Klasické landrovery byly v offroadovém pravěku bez střechy, jenže to už je dávno a skoro zapomenuto. Vzpomenout na to chce jeho metrosexuální prapravnuk. Evoque je ale spíš parádník než zálesák. Jedno z nejfešnějších aut dneška odložilo střechu a míří do Ženevy na autosalon jako koncept Range Rover Evoque Convertible.

Terénní kabriolet, to je stále ještě neobjevený druh. Nepočítáme-li klasické Jeepy Wrangler, které pořídíte s mohutným trubkovým rámem, nad nějž natáhnete plátno nebo laminátovou skořápku, auto do terénu bez střechy seženete jen velmi těžko. Nissan Murano s plátěnou stahovací střechou se prodává jen v Americe, a to je hlavně silniční SUV a především dokonalý prodejní propadák.

Nissan Murano CrossCabriolet
Nissan Murano CrossCabriolet

Nissan Murano CrossCabriolet

Land Rover si jako specialista na auta do přírody a terénu chtěl kabriolet dopřát. Ale nepřehání to, zdůrazňuje, že čtyřmístný otevřený evoque, který se představí 6. března na ženevském autosalonu, je jen stylistické cvičení týmu Garryho McGoverna, šéfdesignéra značky Land Rover.

Metrosexuální zálesák

Čtěte, jak jezdí Range Rover Evoque - test zde

 "Sériová výroba vozu se prozatím neplánuje," připsala automobilka k prvním uveřejněným obrázkům. Slůvko "prozatím" ale těm, kterým evoque bez střechy padl do oka, nějakou naději dává. A Autocar už rovnou spekuluje o příplatku oproti uzavřeným variantám, podle britského automagazínu to má být 10 až 15 procent navíc.

Range Rover Evoque Convertible

Pevnou střechu nahradili designéři plátnem, které se skládá do prostoru za zadní dvojicí sedadel. Kvůli zpevnění karoserie narostla váha oproti sériové verzi o 75 kilo. Všimněte si jedenadvacetipalcových ráfků, speciálního lakování a luxusního interiéru. K pečlivému prostudování bude do 18. března na ženevském výstavišti Palexpo.

Pro hony na lišku britského lordstva

Evoque rozhodně není první rangerover bez střechy. Velké terénní luxusní obýváky si nechávali hlavně v osmdesátých letech upravovat britští boháči. Zakázky zadávali často malým soukromým dílnám.

Range Rover Convertible

Exemplář z roku 1988 první generace Range Roveru po dodatečné přestavbě na kabriolet.

Dnes jako by měli lidé méně fantazie. Když chtějí originální auto, koupí na něj nejvýš drahý tuningový kit. Jedinou výmluvou může být to, že je dnes mnohem náročnější modernímu rangeroveru uříznout střechu...