Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fešácký koncept Ssangyongu má namířeno do výroby

aktualizováno 
Jihokorejský SsangYong se na autosalonu ve Frankfurtu vytáhl s malým SUV, který je přímým konkurentem Škody Yeti. Zajímavě vyhlížející auto má sportovní švih a velmi futuristický interiér jako z pouti. Svítí, až zrak přechází.

Rozhodně zajímavý a nápaditý SsangYong XIV-1 je sice pouhým konceptem, ale velmi blízko sériové produkce. Auto patří do stále rostoucí skupiny malých SUV s délkou do 4,3 metru. Konkurenty tak bude hledat třeba mezi Suzuki SX4, Kiou Soul, Nissanem Juke, ale i populární Škodou Yeti. Autíčko je to nevelké, má rozměry 4,1 x 1,83 x 1,6 metru. Opticky ale vypadá větší.

SsangYong XIV-1

Vzhledově má nejblíž k soulu, s kterým má podobně vysoký ponton karoserie, nižší zasklení a spíš ostřejší hrany. Podobný styl vyznává i mnohem dražší a luxusnější Range Rover Evoque. Předku dominují úzké a vysoko posazené světlomety a mohutný nárazník s velmi malou maskou chladiče. To je zajímavý designérský prvek, kterým se tento koncept značně odlišuje od mnohé konkurence, která naopak sází na obří masky chladiče velikosti žraločí tlamy.

Velmi zajímavě tvarovaná záď má výrazně sklopené zadní okno a především kontrastně provedené páté dveře. Vystavený oranžový koncept je měl v černém lesklém laku a s mohutným typovým označením konceptu. V kontrastu s nimi jsou koncová světla velmi malá. Celkově auto působí sportovním dojmem a jeho částečné mimosilniční určení naznačují mohutné šedivé plasty okolo boků a na spodku zádi.

Vnější vzhled je akceptovatelný i pro sériově vyráběný vůz a do produkční podoby by nemusel ze svého stylu mnoho ztratit. Otázkou je, jestli sériovému modelu zůstanou protisměrně otvírané dveře, ale i ty už dnes najdeme u konkurence v sériové produkci. Výrobně ale bude těžké zajistit pevnost karoserie bez B sloupku. To je pravděpodobně jen řešení pro vystavený koncept.

I základní tvary interiéru vypadají jako připravené pro sériovou výrobu. Ale v detailech je to koncept se vším všudy. Platí to především pro šílené modré podsvícení celé palubní desky včetně jejích obrysů a podobně osvícené výplně dveří. Osvětlení vypadá jak z dílny šíleného tunera. Většina funkcí konceptu se ovládá přes dva displeje na středové konzoli. Ten horní vypadá jako tablet iPad, ale podobnost to může být jen čistě náhodná.

SsangYong XIV-1

Že je SsangYong XIV-1 připravený pro sériovou výrobu naznačují informace o plánovaných agregátech a převodovkách. Auto mají pohánět čtyřválce s objemem 1,6 litru, spalující benzín i naftu. Jejich výkonové parametry ale automobilka ještě neuvádí. Pohon všech kol nebo jen přední nápravy zajistí šestistupňová převodovka. Na výběr bude manuální i automatická. 

Značka SsangYong je i u nás docela dobře známá, minimálně s dřívější produkcí šíleně vyhlížejících SUV Actyon, Kyron a Rodius. Po velkých finančních problémech, kdy SsangYong stál na pokraji krachu, koupila automobilku indická skupina Mahindra. A SsangYong opět začal vyrábět a prodávat auta, tentokrát již v mnohem stravitelnějším designu. Aktuálně je na našem trhu v prodeji poněkud nenápadný ale povedený model Korando.

Zahájení produkce nového modelu zatím značka neohlásila, ale vše nasvědčuje tomu, že se tak stane už příští rok. Je ale možné, že nejdříve představí finální podobu sériového provedení na nějakém dalším autosalonu.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.