Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Festival je místem, kde se spolu lidé setkávají

aktualizováno 
Plzeň -
Už posedmé přivítá Plzeň mezinárodní festival Divadlo. Proč Plzeň? Tuto otázku slýchávám rok co rok. Odpověď je jednoduchá: Plzeň proto, že jen v takovém útulném městě lze uskutečnit festival-setkání. Tady se opravdu lidé setkávají nejen na představeních, ale i v ulicích a na náměstích, vlastně všude. Plzeň je také město s velkou divadelní tradicí. A má i svůj slavný pivovar. Když jsme tedy před sedmi lety hledali, kde to bude mezinárodnímu festivalu slušet nejvíc, Plzeň vyhrála. Na programu sedmého ročníku Divadla je zase spousta představení tuzemských i zahraničních, zase přijede z různých končin pár set divadelníků. Také některá divadla se v Plzni objeví znovu jako například bratislavská Stoka, která přijede s "vulgárním kabaretem" Dno, nebo Budapešťské komorní divadlo, tentokrát s divokými Loupežníky-Bandity. A jaké budou letos novinky? Poprvé se na festivalu představí vyhlášené Divadlo Stín z Moskvy a jeho cimrmanovská mystifikace - operní Labutí jezero. Po velkém úspěchu v Praze bude i v Plzni hrát světově proslulý francouzský Que-Cir-Que. Slovutné Královské národní divadlo z Londýna předvede svůj - teď i broadwayský - hit, inscenaci hry Na dotek. Také český program slibuje novinky, dokonce dvě premiéry. Kromě domácího Divadla Alfa, které uvede hru Ivy Peřinové Jeminkote, Psohlavci! oceněnou v soutěži Nadace Alfréda Radoka, bude mít v koprodukci s festivalem premiéru inscenace hry Strýček Váňa v režii Petra Lébla, uměleckého šéfa pražského Divadla Na zábradlí. Je třeba připomenout, že se jedná v pořadí o třetí Čechovovu hru, kterou Petr Lébl s herci Divadla Na zábradlí nastudoval, a že obě předchozí získaly cenu za nejlepší inscenaci roku. Dodejme pro ekonomy: Festival stojí tolik, co výroba jednoho autobusu. Navíc: stát a město na něj peníze nejen dávají, ale také z něj získávají, a to na daních a sekundárních službách. Troufnu si odhadovat, že se to téměř rentuje. Kdyby si to tak někdo dokázal spočítat! Dodejme pro ideology: Kultura a umění nejsou luxus, ale životní a společenská nutnost. I proto, že jsou obranou před nelidskostí.
Autor:


Témata: Pivo, pivovar


Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.