Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hvězdou autosalonu Ženeva je italská sexbomba Fiata

  10:30aktualizováno  10:30
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Kdyby se na autosalonu v Ženevě dával titul za auto s největším sexappealem, dostal by ho bez jakékoliv pochybnosti Fiat 124 Spider, řečený „Fiata“. Parádní roadster vypadá v reálu ještě líp než na fotkách. Mechanika je vypiplaná od Mazdy a pod kapotou má 140 koní. Fiat má konečně v nabídce auto, po kterém lze zase opravdu toužit.

Po hubených letech představila italská značka v Ženevě opravdovou pecku.

Fiat + Miata = Fiata

Když před lety koncern Fiat podepsal dohodu s Mazdou o společné stavbě roadsteru, zavládlo na Apeninském poloostrově nadšení. Čekání bylo dlouhé, ale vyplatilo se. Na vycizelovaném základu nové generace Mazdy MX-5, která do Evropy dorazila loni, postavili Italové aspoň co do vzhledu úplně jiné auto. MX-5 se v některých koncích světa říká „miata“, fiatí novince se tak pro italsko-japonský původ říká Fiata.

Mazda MX-5

Mazda MX-5

Technicistní, drobná mazda má dokonce úplně jiné proporce než Fiat 124 Spider. Japonec je dravý sportovec, Ital zhmotňuje „dolce vitu“, styl a sexappeal. Designérský tým Felixe Kilbertuse (ex-Pininfarina) dal autu proporce klasických roadsterů nebo chcete-li po italsku spiderů. Puristickým dvoumístným roadsterům říkají italské značky spider (někdy spyder).

Fotogalerie

Subtilní ponton s rovnou dlouhou kapotou zakončují vpředu z bočního pohledu velmi zajímavě tvarované partie kolem předních světel. Celek jasně odkazuje na minulost, ale není to retro.

Asi nejparádnějším detailem jsou prolisy na kapotě, nezbytným doplňkem bude zahrádka na víku kufru. Plátěná střecha je samozřejmě ovládaná ručně.

Jméno odkazuje na stejnojmenného, veleslavného předchůdce, který se představil přesně před padesáti lety.

Fiat 124 Spider

Fiat 124 Spider

Mechanika a vlastně kompletní interiér je mazdí (jak nová MX-5 jezdí, čtěte zde), motor ale dodali Italové svůj. Pod kapotou tak švitoří přeplňovaný čtyřválec 1,4 Multiairs výkonem 140 koní. To je nejvýraznější rozdíl oproti mazdě, která sází výhradně na atmosférické motory. Na zadní kola putuje přes šestistupňový manuál (automat není) 240 kroutících newtonmetrů. Základní kola jsou šestnáctipalcová, vyšší verze dostane sedmnáctky. Maximálka je 215 km/h, na stovku to od rozjezdu umí stihnout za 7,5 sekundy.

Česká cena zatím není stanovená, italský ceník startuje na 27 tisících eurech (735 tisíc korun). Je to už druhý kabriolet v nabídce italských bonvivánů. Ti už si mohou spider objednávat, než ho vyrobí a dorazí jim, dostanou zapůjčený Fiat 500c se stahovací střechou. Do Česka má spider dorazit v září.





Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.