Diskuze

Před 50 lety vyjel polský Fiat 125p, v ČSSR jich jezdilo přes 80 tisíc

Polský automobilový průmysl je spojen zejména s výrobou licenčních fiatů. Jedním z nejúspěšnějších byl kromě „malucha“ (Fiat 126p) automobil Fiat 125p, který se začal vyrábět před 50 lety, 28. listopadu 1967.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Roztomilé je, jak s co nejmenšími změnami a náklady vznikl ze sedanu kombík.

Žádná jiná konstrukce dveří a lišt, všechno pěkně ze sedanu a na zadek naroubovat kombíka.

Je fakt, že tohle nebylo poprvé, ani naposledy, ale nic hezkého to není.

0 0
možnosti

Naši ho měli tmavě červenýho už toho faceliftovaného. Proti tehdejším škodovkám to bylo neskutečně pohodlné auto a brzdové kotouče na obou nápravách. Na dálnici se dal použít ruční plyn. Dodnes na něj v dobrém vzpomínám. A vím, že táta poté, co ho přivezl z mototechny, ošetřil podvozek a vystříkal dutiny, takže jsme potíže s korozí neměli. Byli jsme s ním i v tehdejší Jugoslávii a neměli jsme žádné technické problémy.

0 0
možnosti

P17e86t86r 72M42i95c66h11a84l

29. 11. 2017 0:41

Jj, super auto. Na přelomu 50. a 70. let. :-D

0 0
možnosti

P91e43t32r 20M82i78c90h34a44l

29. 11. 2017 0:42

Sakra, 50. a 60. let.

0 0
možnosti

Žigulík a Dacia byly lepší auta, polák byl jen větší auto s dosti problémy proti žigulíku, ale ten byl nedostatkový a na pořadník, tak spousta lidí byla ráda za 125p

4 1
možnosti

J72a86n 71T97a90r14a56b68a

28. 11. 2017 23:16

"polák" měl i přes listová pera vzadu jistější jízdní vlastnosti, než Žiguli, především mu na nerovnostech neskákala zadní náprava. Žral ovšem (zejména do upgradu motorů na verzi 1x01) stejně jako žigul, shnil stejně rychle jako žigul, spolehlivostí na tom byl o něco hůř, měl mělký zavazadlový prostor, ale daleko víc místa vevnitř, lepší sedadla a daleko plavnější jízdu.

2 0
možnosti

J31o57s94e53f 37D65r92d39a

28. 11. 2017 19:52

Měli jsme ho 24let. Motor 1500ccm, jezdil jako drak. Sehnat na poláka cokoliv byl neskutečný problém. Zadní dvoulistové pero jsme sehnali až v Jugošce ve Splitu (Autohrvatska), neskutečný zážitek. Měli jich tam plný kontejner. Nikdy jsem nepochopil, systém distribuce a nákupu ND v CZ.

3 0
možnosti

J50a51n 28T44a86r88a76b70a

28. 11. 2017 23:18

Mototechna národní podnik, ve Východočeském kraji byla prodejna ND na Fiat Polski jen v Pardubicích a na VAZ/Žiguli jen v Dobrušce. Ani v jedné z nich neměli skoro nic.

1 0
možnosti

Dodnes na něj vzpomínáme. R^

3 0
možnosti

Aktualizace jen tak napůl. To auto doprovází i pár kuriozit, které byste pane Dvořáku mohl zmínit. Takhle je to i na druhý pokus velmi povrchní. Rv;-(

0 1
možnosti

Byl větší než Žigulík , ruční plyn , palubovka svítila , pěkný italský zvuk , 4 světla , motor jak z tanku , pohodlný a voněl. Proti škodě 100 nebo 105 to byla loď .

7 0
možnosti
Foto

Taktéž jsme měli, bylo to první auto jaké jsem vůbec řídil v asi 5-ti letech. Byla to ta novější verze zapuštěné kliky řazení na podlaze a zajímavý tachometr - vyjíždějící oranžovočervený pásek. Docela dost to hnilo ale nakonec odešel motor, začal tect olej a to byl konec v cca 1996 a v 120t km.

2 0
možnosti

A když ti bylo 5-t let, vykašlal ses na tu češtinu, že? :-P

1 3
možnosti
Foto

Pamatuji na naši starou stopětku. To byl křáp. Do kopce to netáhlo vůbec.

3 0
možnosti
Foto

Možná přemýšlíte, jak vypadal Fiat 105, ale já myslela Škodovku ;-D;-D Snad nevadí, že to píšu k článku o Fiatu..

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...