Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Před 50 lety vyjel polský Fiat 125p, v ČSSR jich jezdilo přes 80 tisíc

Polský automobilový průmysl je spojen zejména s výrobou licenčních fiatů. Jedním z nejúspěšnějších byl kromě „malucha“ (Fiat 126p) automobil Fiat 125p, který se začal vyrábět před 50 lety, 28. listopadu 1967.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Roztomilé je, jak s co nejmenšími změnami a náklady vznikl ze sedanu kombík.

Žádná jiná konstrukce dveří a lišt, všechno pěkně ze sedanu a na zadek naroubovat kombíka.

Je fakt, že tohle nebylo poprvé, ani naposledy, ale nic hezkého to není.

0 0
možnosti

Naši ho měli tmavě červenýho už toho faceliftovaného. Proti tehdejším škodovkám to bylo neskutečně pohodlné auto a brzdové kotouče na obou nápravách. Na dálnici se dal použít ruční plyn. Dodnes na něj v dobrém vzpomínám. A vím, že táta poté, co ho přivezl z mototechny, ošetřil podvozek a vystříkal dutiny, takže jsme potíže s korozí neměli. Byli jsme s ním i v tehdejší Jugoslávii a neměli jsme žádné technické problémy.

0 0
možnosti

P17e86t86r 72M42i95c66h11a84l

29. 11. 2017 0:41

Jj, super auto. Na přelomu 50. a 70. let. :-D

0 0
možnosti

P91e43t32r 20M82i78c90h34a44l

29. 11. 2017 0:42

Sakra, 50. a 60. let.

0 0
možnosti

Žigulík a Dacia byly lepší auta, polák byl jen větší auto s dosti problémy proti žigulíku, ale ten byl nedostatkový a na pořadník, tak spousta lidí byla ráda za 125p

4 1
možnosti

J72a86n 71T97a90r14a56b68a

28. 11. 2017 23:16

"polák" měl i přes listová pera vzadu jistější jízdní vlastnosti, než Žiguli, především mu na nerovnostech neskákala zadní náprava. Žral ovšem (zejména do upgradu motorů na verzi 1x01) stejně jako žigul, shnil stejně rychle jako žigul, spolehlivostí na tom byl o něco hůř, měl mělký zavazadlový prostor, ale daleko víc místa vevnitř, lepší sedadla a daleko plavnější jízdu.

2 0
možnosti

J31o57s94e53f 37D65r92d39a

28. 11. 2017 19:52

Měli jsme ho 24let. Motor 1500ccm, jezdil jako drak. Sehnat na poláka cokoliv byl neskutečný problém. Zadní dvoulistové pero jsme sehnali až v Jugošce ve Splitu (Autohrvatska), neskutečný zážitek. Měli jich tam plný kontejner. Nikdy jsem nepochopil, systém distribuce a nákupu ND v CZ.

3 0
možnosti

J50a51n 28T44a86r88a76b70a

28. 11. 2017 23:18

Mototechna národní podnik, ve Východočeském kraji byla prodejna ND na Fiat Polski jen v Pardubicích a na VAZ/Žiguli jen v Dobrušce. Ani v jedné z nich neměli skoro nic.

1 0
možnosti

Dodnes na něj vzpomínáme. R^

3 0
možnosti

Aktualizace jen tak napůl. To auto doprovází i pár kuriozit, které byste pane Dvořáku mohl zmínit. Takhle je to i na druhý pokus velmi povrchní. Rv;-(

0 1
možnosti

Byl větší než Žigulík , ruční plyn , palubovka svítila , pěkný italský zvuk , 4 světla , motor jak z tanku , pohodlný a voněl. Proti škodě 100 nebo 105 to byla loď .

7 0
možnosti
Foto

Taktéž jsme měli, bylo to první auto jaké jsem vůbec řídil v asi 5-ti letech. Byla to ta novější verze zapuštěné kliky řazení na podlaze a zajímavý tachometr - vyjíždějící oranžovočervený pásek. Docela dost to hnilo ale nakonec odešel motor, začal tect olej a to byl konec v cca 1996 a v 120t km.

2 0
možnosti

A když ti bylo 5-t let, vykašlal ses na tu češtinu, že? :-P

1 3
možnosti
Foto

Pamatuji na naši starou stopětku. To byl křáp. Do kopce to netáhlo vůbec.

3 0
možnosti
Foto

Možná přemýšlíte, jak vypadal Fiat 105, ale já myslela Škodovku ;-D;-D Snad nevadí, že to píšu k článku o Fiatu..

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  16:11

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...