Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ægea: nový fiat má podivné jméno a turecký původ

  15:59aktualizováno  15:59
Klasická tříprostorová karoserie jasně naznačuje, kam Fiat Ægea míří. Na vývoji nového modelu pracovala turecká automobilka Tofas.

Fiat Aegea | foto: Fiat

Sedany a tříprostorová karoserie s kufrem odděleným od kabiny vizuálně i technicky v Evropě možná tolik nefrčí. Ale Ægea je fiat pro celý svět a v něm právě hrají sedany prim. Na severu je mají rádi, protože na zadních sedadlech nefouká cestujícím při otevření kufru za krk, v jihoamerickém horku si zase při nakládání bagáže nevyvětráte klimatizovaný vzduch. A v nebezpečných oblastech se zase kufrem nedostane zloděj tak jednoduše do kabiny.

Fotogalerie

Jménem Ægea vzdává Fiat hold Turecku rozdělenému Egejským mořem, které je pro Fiat strategickým trhem. Právě tam nový model odstartuje v listopadu do prodeje. Značka chce pohledný sedan nabízet na více než 40 trzích světa a uvádí, že během tříletého vývoje na projektu pracovalo přes dva tisíce lidí.

Sedan navržený v italském stylistickém centru FCA a vyvinutý ve spolupráci s tureckou společností Tofas R&D se bude vyrábět v turecké Burse, kde značka Fiat produkuje osobní a užitkové automobily už přes půl století. Továrna se rozprostírá na ploše 934 000 m² a její roční kapacita činí 400 tisíc vozidel. Momentálně chrlí modely Linea, Qubo, Dobló, Fiorino a Doblo Cargo. Značka Tofas je podnik založený v roce 1968 skupinou Fiat Group a společností Koç Holding.

Ægea je dlouhá 4,5 m, šířka je 1,78 m, výška 1,48 m a rozvor náprav 2,63 m. Kufr má objem 510 litrů.

Pod kapotu bude na výběr mezi dvěma vznětovými přeplňovanými motory MultiJet II a dvěma zážehovými motory ve výkonovém rozpětí 95 až 120 koní. Kromě manuální převodovky bude možné zvolit i automat.

Fiat slibuje bohatou výbavu s dotykovým multimediálním centrem, navigací i parkovací kamerou.



Témata: burza, Fiat


Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.