Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ægea: nový fiat má podivné jméno a turecký původ

  15:59aktualizováno  15:59
Klasická tříprostorová karoserie jasně naznačuje, kam Fiat Ægea míří. Na vývoji nového modelu pracovala turecká automobilka Tofas.

Fiat Aegea | foto: Fiat

Sedany a tříprostorová karoserie s kufrem odděleným od kabiny vizuálně i technicky v Evropě možná tolik nefrčí. Ale Ægea je fiat pro celý svět a v něm právě hrají sedany prim. Na severu je mají rádi, protože na zadních sedadlech nefouká cestujícím při otevření kufru za krk, v jihoamerickém horku si zase při nakládání bagáže nevyvětráte klimatizovaný vzduch. A v nebezpečných oblastech se zase kufrem nedostane zloděj tak jednoduše do kabiny.

Fotogalerie

Jménem Ægea vzdává Fiat hold Turecku rozdělenému Egejským mořem, které je pro Fiat strategickým trhem. Právě tam nový model odstartuje v listopadu do prodeje. Značka chce pohledný sedan nabízet na více než 40 trzích světa a uvádí, že během tříletého vývoje na projektu pracovalo přes dva tisíce lidí.

Sedan navržený v italském stylistickém centru FCA a vyvinutý ve spolupráci s tureckou společností Tofas R&D se bude vyrábět v turecké Burse, kde značka Fiat produkuje osobní a užitkové automobily už přes půl století. Továrna se rozprostírá na ploše 934 000 m² a její roční kapacita činí 400 tisíc vozidel. Momentálně chrlí modely Linea, Qubo, Dobló, Fiorino a Doblo Cargo. Značka Tofas je podnik založený v roce 1968 skupinou Fiat Group a společností Koç Holding.

Ægea je dlouhá 4,5 m, šířka je 1,78 m, výška 1,48 m a rozvor náprav 2,63 m. Kufr má objem 510 litrů.

Pod kapotu bude na výběr mezi dvěma vznětovými přeplňovanými motory MultiJet II a dvěma zážehovými motory ve výkonovém rozpětí 95 až 120 koní. Kromě manuální převodovky bude možné zvolit i automat.

Fiat slibuje bohatou výbavu s dotykovým multimediálním centrem, navigací i parkovací kamerou.



Témata: burza, Fiat


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.