Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ægea: nový fiat má podivné jméno a turecký původ

  15:59aktualizováno  15:59
Klasická tříprostorová karoserie jasně naznačuje, kam Fiat Ægea míří. Na vývoji nového modelu pracovala turecká automobilka Tofas.

Fiat Aegea | foto: Fiat

Sedany a tříprostorová karoserie s kufrem odděleným od kabiny vizuálně i technicky v Evropě možná tolik nefrčí. Ale Ægea je fiat pro celý svět a v něm právě hrají sedany prim. Na severu je mají rádi, protože na zadních sedadlech nefouká cestujícím při otevření kufru za krk, v jihoamerickém horku si zase při nakládání bagáže nevyvětráte klimatizovaný vzduch. A v nebezpečných oblastech se zase kufrem nedostane zloděj tak jednoduše do kabiny.

Fotogalerie

Jménem Ægea vzdává Fiat hold Turecku rozdělenému Egejským mořem, které je pro Fiat strategickým trhem. Právě tam nový model odstartuje v listopadu do prodeje. Značka chce pohledný sedan nabízet na více než 40 trzích světa a uvádí, že během tříletého vývoje na projektu pracovalo přes dva tisíce lidí.

Sedan navržený v italském stylistickém centru FCA a vyvinutý ve spolupráci s tureckou společností Tofas R&D se bude vyrábět v turecké Burse, kde značka Fiat produkuje osobní a užitkové automobily už přes půl století. Továrna se rozprostírá na ploše 934 000 m² a její roční kapacita činí 400 tisíc vozidel. Momentálně chrlí modely Linea, Qubo, Dobló, Fiorino a Doblo Cargo. Značka Tofas je podnik založený v roce 1968 skupinou Fiat Group a společností Koç Holding.

Ægea je dlouhá 4,5 m, šířka je 1,78 m, výška 1,48 m a rozvor náprav 2,63 m. Kufr má objem 510 litrů.

Pod kapotu bude na výběr mezi dvěma vznětovými přeplňovanými motory MultiJet II a dvěma zážehovými motory ve výkonovém rozpětí 95 až 120 koní. Kromě manuální převodovky bude možné zvolit i automat.

Fiat slibuje bohatou výbavu s dotykovým multimediálním centrem, navigací i parkovací kamerou.



Témata: burza, Fiat

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí,...

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Audi A7 Sportback

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky,...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.