Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat 500 - legenda znovu ožije

  11:27aktualizováno  11:27
Nejitalštější z italských aut všech dob by mělo v březnu na autosalonu v Ženevě dostat nástupce. Automobil, který na přelomu 50. a 60. let postavil Itálii na čtyři kola, by se měl svézt na vlně retro-stylu, který vládne světu.

Nepůjde ovšem o pouhou repliku, zhmotněná motorizace Itálie samozřejmě dostane nejmodernější technologie.

Nová 500 XXI. století však už nebude autem, kterým cestovali celé rodiny křížem krážem po celém apeninském poloostrově (a nezřídka ještě dál), ale především autem, které bude ženy doprovázet při cestě na nákup a zároveň s ním bude majitel při pojížďkách po městě dělat velkou parádu.

Podle nepotvrzených informací z italského serveru Infomotori bude "pětistovka" připravena na start už na kvapem se blížícím ženevském autosalonu 2004. Milovníci automobilové klasiky se ale jistě už nemohou dočkat. Narozdíl od hranatého cinquecenta z počátku devadesátých let, má nový vůz všechny rysy  věčné "pětistovečky", která vyjížděla z výrobních linek v letech 1957 - 1975 (bylo jich na 4 miliony). 

Tak jako původní "pětistovka", by i ta nová měla být přátelskou společnicí při utrácení, stejně jako sportovním nářadím - ano zdroj mluví i o nabroušené verzi Abarth!

Design by Dante Giacosa
Design bude poctou geniálnímu konstruktérovi a designérovi, který dal původní 500 tvář. Po 50 letech tak znovu ožijí linky vzešlé z jeho tužky. Je samozřejmé, že design od Danteho Giacosy lehce "učešou" a přizpůsobí oku řidičů 21. století designéři Fiatu.

Pod kabátem však bude všechno úplně jinak. V zájmu vysoké úrovně bezpečnosti, bez které moderní automobil nemůže přežít, 500 pořádně naroste a změní se i schéma pohonu. Motor se zezadu přestěhuje pod přední kapotu.

Interiér bude čtyřmístný, pohodlí a prostoru si ale pravděpodobně užijí pouze cestující vpředu. Zadní řada sedadel bude spíše symbolická. Doplňme, že podvozkovou platformu si autíčko vypůjčí z auta roku 2004 - nové pandy. I proto je očekávána délka alespoň 3,5 metru.

Abarth, benzin, Multijet
Základní pohonnou jednotkou bude pravděpodobně benzinový motor o objemu 1,2 litru o výkonu 44 kW. Vedle něj by měl být k dispozici též dieselový agregát Multijet 1,3 s výkonem 51 kW (70 koní). Abarth by do začátků měl dostat malý turbodiesel Multijet s výkonem přes 100 koní. Není vyloučeno ani zařazení horké novinky - benzinového agregátu 1,4 16V s výkonem 70 kW (95 k).

Autoři:


Témata: Retro, Fiat


Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.