Fiat 500 - legenda znovu ožije

  • 32
Nejitalštější z italských aut všech dob by mělo v březnu na autosalonu v Ženevě dostat nástupce. Automobil, který na přelomu 50. a 60. let postavil Itálii na čtyři kola, by se měl svézt na vlně retro-stylu, který vládne světu.

Nepůjde ovšem o pouhou repliku, zhmotněná motorizace Itálie samozřejmě dostane nejmodernější technologie.

Nová 500 XXI. století však už nebude autem, kterým cestovali celé rodiny křížem krážem po celém apeninském poloostrově (a nezřídka ještě dál), ale především autem, které bude ženy doprovázet při cestě na nákup a zároveň s ním bude majitel při pojížďkách po městě dělat velkou parádu.

Podle nepotvrzených informací z italského serveru Infomotori bude "pětistovka" připravena na start už na kvapem se blížícím ženevském autosalonu 2004. Milovníci automobilové klasiky se ale jistě už nemohou dočkat. Narozdíl od hranatého cinquecenta z počátku devadesátých let, má nový vůz všechny rysy  věčné "pětistovečky", která vyjížděla z výrobních linek v letech 1957 - 1975 (bylo jich na 4 miliony). 

Tak jako původní "pětistovka", by i ta nová měla být přátelskou společnicí při utrácení, stejně jako sportovním nářadím - ano zdroj mluví i o nabroušené verzi Abarth!

Design by Dante Giacosa
Design bude poctou geniálnímu konstruktérovi a designérovi, který dal původní 500 tvář. Po 50 letech tak znovu ožijí linky vzešlé z jeho tužky. Je samozřejmé, že design od Danteho Giacosy lehce "učešou" a přizpůsobí oku řidičů 21. století designéři Fiatu.

Pod kabátem však bude všechno úplně jinak. V zájmu vysoké úrovně bezpečnosti, bez které moderní automobil nemůže přežít, 500 pořádně naroste a změní se i schéma pohonu. Motor se zezadu přestěhuje pod přední kapotu.

Interiér bude čtyřmístný, pohodlí a prostoru si ale pravděpodobně užijí pouze cestující vpředu. Zadní řada sedadel bude spíše symbolická. Doplňme, že podvozkovou platformu si autíčko vypůjčí z auta roku 2004 - nové pandy. I proto je očekávána délka alespoň 3,5 metru.

Abarth, benzin, Multijet
Základní pohonnou jednotkou bude pravděpodobně benzinový motor o objemu 1,2 litru o výkonu 44 kW. Vedle něj by měl být k dispozici též dieselový agregát Multijet 1,3 s výkonem 51 kW (70 koní). Abarth by do začátků měl dostat malý turbodiesel Multijet s výkonem přes 100 koní. Není vyloučeno ani zařazení horké novinky - benzinového agregátu 1,4 16V s výkonem 70 kW (95 k).


Témata: Fiat