Diskuze

O myších a lidech. Topolino zahájilo revoluci v motorizaci Itálie

V souvislosti se značkou Fiat vytanou většině lidí na mysli zpravidla nejmenší automobily prohánějící se po všech možných cestách i necestách, ty automobily, do kterých člověk sotva vlezl, ale přesto do nich lezl opakovaně a s láskou. Aby také ne, vždyť slavná turínská firma se v segmentu trpasličích aut stala dle mnohých nekorunovaným králem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M24i15c12h14a12l 68H96o73r

23. 10. 2016 0:26

Tuším, že motor poválečné škody měl původ ve Fiatu.

0 0
možnosti
Foto

J11i42ř72í 92E27r52b24e87n

25. 10. 2016 11:16

Tušíte špatně. Motory tudorů, sedanů, octavií, stejšnů i 1203 vycházely z předválečného popularu.

A embéčkové až fabiácké hliníkovky byly původní konstrukcí Jiřího Müllera z AZNP.

0 0
možnosti

Tak to počujem prvý krát, že Fiat Nuova 500 sa vyrábal až do roku 1975 a dokonca vraj mal boxer motor.

Fiat 110 Nuova 500 sa vyrábal od 1957 do 1960 sa zvykol označovať aj Fiat 500N

Fiat 110 Nuova 500 SPORT 1957 - 1960 alias Fiat 500 SPORT

Fiat 110 Nuova 500 D alias Fiat 500 D sa prestal vyrábať v marci 1961.

Od tohoto dátumu sa začal vyrábať model Fiat 110 F, Berlina a od r. 1968 do r. 1072 sa paralelne vyrábal aj model Fiat 110 Berlina 500 L

Od r.1972 do 1975 sa vyrábal model Fiat 110 F/II Berlina 500 označovaný aj 500 R, ktorý sa vyrábal už paralelne s Fiatom 126 a s motorom 595 ccm a synchronizovanou prevodovkou.

Na prvý pohľad sa Nuova od Berliny dá rozoznať podľa dverí "proti vetru", v nemecky hovoriacich krajinách "samovražedné" dvere.

Kombi verzia mala označenie Fiat 120 Nuova 500 Giardiniera.

Okrem toho sa robila plážová verzia JOLLY a športové verzie od Abarthu (4 rôzne upravy motora) a Giannini (tuším až 12 verzií)

Žiaden z týchto modelov nemal boxer motor !!

1 0
možnosti

zabudol som na verzie my car Francis Lombardi - niektoré verzie nemali plátenú strechu, mali veľký rošt ako prednú masku, inú palubovku vrátane tachometra, otváracie (výklopné) bočné zadné okná . . .

0 0
možnosti
Foto

J27i56ř47í 58E70r14b94e78n

21. 10. 2016 10:48

V kontextu tohoto článku zní směšně stesky mnohých lidí, kteří tvrdí něco o tom, jak bylo meziválečné Československo na motoristické špici a nebejt bolševiků, tak Škodovka byla významnější než Volkswagen.

Ani náhodou. Největší objem výroby osobních automobilů v RČS byl v roce 1938, a to kolem 6000 aut z pěti automobilek, zatímco FIAT vychrlil přes 20 tisíc aut od jednoho typu. Jedinou československou konkurencí mu technicky byly aerovky (Praga Piccolo, Škoda Popular i Tatra 57 byly o třídu výš) vyráběné v pár stech kusů ročně. Pár desítek špičkových limuzín Tatra 77/77A/87 to nevyrovná.

2 0
možnosti

Ano, vezmeme jeden ukazatel, a ten nám potvrdí naši teorii. Schválně: Kde byla největší meziválečná vagonka na světe.

0 0
možnosti

Strejda Topolino :-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...