Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat a PSA opět přijdou s trojicí větších MPV

  12:56aktualizováno  12:56
Hned další tři vany se představí sedmého března na ženevském výstavišti. Tradiční partneři v segmentu velkoprostorových vozů z let devadesátých se rozhodli pro jarní termín premiéry a tak budou moci návštěvníci švýcarské autoshow obdivovat Fiat Ulysse spolu s jeho sourozenci z PSA - Peugeotem 807 a Citroenem C8. Přestože Fiat zdědil jméno po předchůdci, je to snad jediné, co bylo zachováno. Jde o zcela nové automobily, tvrdí představitelé všech tří výrobců.

Základním rysem všech tří novinek je unifikace "neviditelných" částí a naopak individualizace vnějšího vzhledu. Tímto se trojčata odlišují od svých předchůdců, jejichž exteriéry byly dosti podobné. Méně samostatné práce jednotlivých automobilek nyní nacházíme ale v interiéru. Palubní deska a uspořádání sedadel se u italského a francouzských modelů téměř neliší.

Trojčata proti svým předchůdcům mírně povyrostla. Nyní například Fiat Ulysse měří přesně 4,72 m na délku a 1,86 m na šířku; výška o pět cm přesahuje hranici 1,7 metru. Tyto rozměry umožňují pohodlně dovést pět osob třeba i na vzdálenou dovolenou, přičemž bez bagáže vany pojmou až osm cestujících. Výrobci slibují u svých nových modelů neomezenou variabilitu interiéru a rovnou podlahu, která se stává v dané třídě nezbytným standardem.

O pohon poměrně těžkých vozů se dle dostupných informací postarají čtyři motory Peugeot. Nejlevnější benzínový dvoulitr se 136-ti koňskými silami doplní zážehový šestiválec o objemu 3,0 litru (204 k). V nabídce se objeví i dvě přeplňované dieselové jednotky. Slabší dvoulitrový agregát dosahuje nejvyššího výkonu 109 koní, přičemž jeho mírně zvětšená verze 2,2 l nabídne 128 k.

Důraz kladou všechny tři automobilky na bezpečnost. Systémy ABS, ASR a ESP budou prý samozřejmostí, stejně jako airbagy ve všech třech řadách sedadel. S tímto prvkem přichází zmíněná trojice výrobců na trh jako vůbec první. Příjemným standardem vanů se jistě stane i elektrické otevírání bočních výsuvných dveří, které lze ovládat i z místa řidiče.

Zmíněné údaje o automobilech by se již neměly významně měnit. Vozy se objeví na evropských trzích koncem letošního roku, kde se tvrdě střetnou především s inovovaným Renaultem Espace.

Zatím dostupné fotografie si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.