Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Brava láká pěkným kabátem

aktualizováno 
15. 12.1999 - Italský Fiat je rekordmanem prestižních soutěží o titul Automobil roku a s datem 1995 ho získal i pro pětidveřový model Brava s třídveřovým dvojčetem Bravo. Ne náhodou. Odborníci dodnes považují zmíněnou dvojici za designérské skvosty,pozoruhodně pružné,a přitom úsporné jsou zvláště benzinové motory,ocenění zasluhují jízdní vlastnosti, pasivní bezpečnost, brzdy,bohatá výbava... Nicméně v Česku to fiaty nemají lehké a od sedmdesátých let těžce bojují s kritikou, která jim z generace na generaci vytýká hlavně horší výrobní zpracování a závady,jež obvykle nejsou nejzávažnější, leč řidiče pozlobí. Platí to také v případě sourozenců Brava/Bravo, kde ovšem výtky bývají víc automatické než spravedlivé.
Fiat Brava

Fiat Brava | foto: AAA Auto Praha

Obchodníci s ojetinami konstatují, že sourozenci sice poněkud zaostávají za sliby výrobce z roku 1995, že novinky se zbaví všech typických bolestí, leč na druhé straně potvrzují, že po stránce kvality je dvojice Brava/Bravo docela jinde než její předchůdci Tipo/Tempra. Opravdu zásadní výtka tak patří vyšší spotřebě oleje u přeplňovaných naftových motorů zejména ročníku 1997, o rok mladší auta někdy trpěla poruchami posilovače řízení a rovněž výrobky z roku 1996, ovšem s benzinovým 1,6litrovým motorem, mívají problémy se zapalováním. Dál k minusům patří už jen drobnosti - občasné závady v elektroinstalaci, drnčení v interiéru zvláště kolem rádia a podobně. Daleko nejzásadnější riziko však představují auta, která se do tuzemska dostala po haváriích zejména z Německa. Kvalita jejich opravy je mnohdy příšerná, a odborníci proto doporučují raději připlatit k obvykle požadovaným částkám kolem 160 tisíc korun ještě dalších 10 až 30 tisíc korun a pořídit skutečně pěkný, nehavarovaný a v Česku jako nový koupovaný vůz, kterých je na trhu ojetin dostatek. Ceny jetých Fiatů Brava/Bravo během posledního půl roku dost významně klesly a nejstarší, leč v tuzemsku koupené a zachovalé exempláře z roku 1995 lze mít už za částky kolem 180 tisíc korun v případě modelu Brava a za 160 tisíc korun u typu Bravo. Mladá auta loňského roku výroby se dají v lacinějších verzích sehnat za zhruba 250 tisíc, tedy o více než 80 tisíc korun levněji, než platil první majitel. Oficiální prodejci nabízejí značkové náhradní díly v následujících cenách - čelní sklo: 6867, přední blatník: 3563, přední světlomet: 5743, přední nárazník: 9633, brzdové destičky: 1812, alternátor: 9384 korun, hodina práce značkového servisu: 280 až 490 korun.

PLUSY

- hezký design
- vysoká pasivní bezpečnost
- bohatý výběr motorů
- bohatá výbava, pěkný a pohodlný interiér
- nízká pořizovací cena ojetin
- dobré jízdní

MINUSY

- horší výrobní zpracování
- větší spotřeba oleje u přeplňovaných dieselů zvláště z roku 1997
- poruchy elektroinstalace
- k poškození náchylné prvky na přístrojové desce
- rizika koupě vozu špatně opraveného po havárii
- drnčení a pazvuky v interiéru

Hlavní konkurenti

Fiat Brava kupříkladu v ročníku výroby 1996 stojí zhruba 190 tisíc korun a hlavní konkurenci m u tvoří následující stejně staré a přiměřeně jeté vozy: Renault Mégane - 200 000 Kč, Ford Escort - 180 000 Kč, Volkswagen Golf - 220 000 Kč a Opel Astra - 175 000 Kč.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.