Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Brava láká pěkným kabátem

aktualizováno 
15. 12.1999 - Italský Fiat je rekordmanem prestižních soutěží o titul Automobil roku a s datem 1995 ho získal i pro pětidveřový model Brava s třídveřovým dvojčetem Bravo. Ne náhodou. Odborníci dodnes považují zmíněnou dvojici za designérské skvosty,pozoruhodně pružné,a přitom úsporné jsou zvláště benzinové motory,ocenění zasluhují jízdní vlastnosti, pasivní bezpečnost, brzdy,bohatá výbava... Nicméně v Česku to fiaty nemají lehké a od sedmdesátých let těžce bojují s kritikou, která jim z generace na generaci vytýká hlavně horší výrobní zpracování a závady,jež obvykle nejsou nejzávažnější, leč řidiče pozlobí. Platí to také v případě sourozenců Brava/Bravo, kde ovšem výtky bývají víc automatické než spravedlivé.
Fiat Brava

Fiat Brava | foto: AAA Auto Praha

Obchodníci s ojetinami konstatují, že sourozenci sice poněkud zaostávají za sliby výrobce z roku 1995, že novinky se zbaví všech typických bolestí, leč na druhé straně potvrzují, že po stránce kvality je dvojice Brava/Bravo docela jinde než její předchůdci Tipo/Tempra. Opravdu zásadní výtka tak patří vyšší spotřebě oleje u přeplňovaných naftových motorů zejména ročníku 1997, o rok mladší auta někdy trpěla poruchami posilovače řízení a rovněž výrobky z roku 1996, ovšem s benzinovým 1,6litrovým motorem, mívají problémy se zapalováním. Dál k minusům patří už jen drobnosti - občasné závady v elektroinstalaci, drnčení v interiéru zvláště kolem rádia a podobně. Daleko nejzásadnější riziko však představují auta, která se do tuzemska dostala po haváriích zejména z Německa. Kvalita jejich opravy je mnohdy příšerná, a odborníci proto doporučují raději připlatit k obvykle požadovaným částkám kolem 160 tisíc korun ještě dalších 10 až 30 tisíc korun a pořídit skutečně pěkný, nehavarovaný a v Česku jako nový koupovaný vůz, kterých je na trhu ojetin dostatek. Ceny jetých Fiatů Brava/Bravo během posledního půl roku dost významně klesly a nejstarší, leč v tuzemsku koupené a zachovalé exempláře z roku 1995 lze mít už za částky kolem 180 tisíc korun v případě modelu Brava a za 160 tisíc korun u typu Bravo. Mladá auta loňského roku výroby se dají v lacinějších verzích sehnat za zhruba 250 tisíc, tedy o více než 80 tisíc korun levněji, než platil první majitel. Oficiální prodejci nabízejí značkové náhradní díly v následujících cenách - čelní sklo: 6867, přední blatník: 3563, přední světlomet: 5743, přední nárazník: 9633, brzdové destičky: 1812, alternátor: 9384 korun, hodina práce značkového servisu: 280 až 490 korun.

PLUSY

- hezký design
- vysoká pasivní bezpečnost
- bohatý výběr motorů
- bohatá výbava, pěkný a pohodlný interiér
- nízká pořizovací cena ojetin
- dobré jízdní

MINUSY

- horší výrobní zpracování
- větší spotřeba oleje u přeplňovaných dieselů zvláště z roku 1997
- poruchy elektroinstalace
- k poškození náchylné prvky na přístrojové desce
- rizika koupě vozu špatně opraveného po havárii
- drnčení a pazvuky v interiéru

Hlavní konkurenti

Fiat Brava kupříkladu v ročníku výroby 1996 stojí zhruba 190 tisíc korun a hlavní konkurenci m u tvoří následující stejně staré a přiměřeně jeté vozy: Renault Mégane - 200 000 Kč, Ford Escort - 180 000 Kč, Volkswagen Golf - 220 000 Kč a Opel Astra - 175 000 Kč.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate

Zplodiny z výfuku automobilu s dieselovým motorem v německém Essenu.

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU. Nově...

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...

VIDEO: Hasič popisuje, jak se rozstřihává auto

Hyundai Tucson upravený pro výcvik hasičů

Sloupek čelního skla pod střechou, ten prostřední kousek nad horním úchytem bezpečnostního pásu, ty se stříhají taky. A...

Volkswagen Golf 1.4 TGI CNG 2016 ·
Volkswagen Golf 1.4 TGI CNG 2016 ·

r.v. 2016, naj. 25 060 km, CNG + benzín
420 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz