Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat bude spolupracovat s největší ruskou automobilkou AvtoVAZ

aktualizováno 
Italská průmyslová skupina Fiat Group podepsala předběžnou dohodu o spolupráci s největším ruským výrobcem automobilů AvtoVAZ. Obě firmy by měly společně pracovat na výrobních a technických postupech a na vývoji, výrobě a dodávkách motorů a dalších komponentů.

Fiat Linea - ilustrační foto | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Dohoda s AvtoVAZem zapadá do strategie Fiatu vytvářet po světě průmyslové aliance.

Podrobnosti dohody se ještě dolaďují a konečná smlouva by měla být hotova v nadcházejících měsících. Vedení AvtoVAZu uvedlo, že smlouva bude "nejdůležitějším projevem rusko-evropské spolupráce na poli automobilové produkce".

Fiat již v Rusku spolupracuje s automobilkou Severstal Auto, na jejímž závodě začne přiští rok vyrábět osobní a užitkové vozy své značky. Dohoda s AvtoVAZem tento kontrakt nijak neovlivní, uvádí se ve sdělení Fiatu.

Za nynějšího šéfa Fiat Group Sergia Marchionneho se společnost zaměřuje na výrobní a technické aliance a společné podniky. Tím si zajišťuje přítomnost na klíčových trzích světa a snižuje si náklady na vývoj. Fiat se po těžké krizi vrátil v roce 2005 do zisku.

Minulý týden firma potvrdila, že jednala o alianci i s německou automobilkou Daimler, která letos prodala americkou divizi Chrysler. Fiat však zdůraznil, že o alianci s Daimlerem je zatím předčasné hovořit.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.