Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat chystá novou levnou značku na rok 2010

  10:15aktualizováno  10:15
Italská automobilka Fiat plánuje uvést na trh tři modely pod novou nízkonákladovou značkou. Modely měly být původně určeny pro rozvíjející se trhy, například Brazílii, firma se však vzhledem ke změnám v poptávce v důsledku finanční krize rozhodla, že je bude prodávat také v západní Evropě.

Autobianchi A112 Abarth | foto: Autobianchi

Informoval o tom list Automotive News s odvoláním na zdroje obeznámené se situací. Generální ředitel Fiatu Sergio Marchionne již v říjnu uvedl, že jeho firma hodlá v roce 2010 představit novou nízkonákladovou značku. Podle listu Automotive News se Fiat ještě musí rozhodnout, zda bude nové vozy vyrábět v Itálii, Polsku, či Srbsku. Spekuluje se také o možném využití partnerství s indickou automobilkou Tata.

Jak se bude nová značka jmenovat, se prozatím neví. V úvahu připadají například jména Innocenti nebo Autobianchi, méně pravděpodobné pak jsou Zastava a Yugo.

Zájem automobilek o nízkonákladové vozy se zvýšil poté, co francouzská společnost Renault začala slavit úspěchy se svým levným rodinným modelem Dacia Logan.

Fiat v září podepsal dohodu o převzetí srbské automobilky Zastava. Ta se tak stane součástí společného podniku, v němž bude Fiat kontrolovat 67 procent a srbská vláda 33 procent. Celkové investice Fiatu a vlády budou v rámci této dohody činit 940 milionů eur (téměř 24 miliard korun).

Fiat se před několika lety kvůli ztrátovosti automobilových aktivit ocitl v krizi. Marchionne proto přikročil ke snižování nákladů a uzavírání spojenectví s ostatními automobilkami, čímž se mu podařilo vrátit tyto aktivity k zisku.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.