Fiat Freemont

Fiat Freemont | foto: Fiat

První fiat s americkým rodným listem je rodinně terénní freemont

  • 43
Ještě před pár lety si na fiaty vzpomněli ve Spojených státech jen znalci. Dnes Italové vládnou v americkém Chrysleru a fiaty už začínají v Americe i vyrábět. Na autosalon do Ženevy se chystá sedmimístný model Freemont, což je převlečený Dodge Journey.

Posledním fiatem, který byl začátkem osmdesátých let k sehnání v USA, bylo ritmo. Loni se italská značka do Ameriky vrátila uvedením okouzlující pětistovky. S rokem 2011 přichází další fáze demonstrující sepětí italského koncernu s americkým (Chrysleru patří také značky Dodge, RAM a Jeep).

Znalci poznají v prvním americkém fiatu Dodge Journey. Freemont se bude vyrábět v továrně Toluca v Mexiku, kde se v současné době vyrábí i Fiat 500 pro americký trh.

Dodge Journey

Dodge Journey

Kříženec SUV a praktického velkoprostorového auta je dlouhý 489 cm, do šířky má 188 a na výšku 172 cm. Rozvor, který je určující pro místo pro posádku v podélném směru, je 289 cm.

Sedm cestujících sedí ve třech řadách. "Poslední řada sedadel se dá jediným pohybem sklopit tak, že úplně zmizí pod podlahou a vznikne velký zavazadlový prostor. Sedadla v druhé řadě jsou výše položená než sedadla v první řadě. Třetí řada sedadel je zase vyvýšená oproti druhé řadě. Tak je umožněn výhled pro všechny pasažéry," popisuje Janka Konečná, tisková mluvčí českého zastoupení Fiatu.

Autosalon Ženeva 2011

Do kufru se vejde až 1 461 litrů, to ovšem při cestování ve dvou; v sedmimístném obsazení pobere journey alias freemont mnohem míň: v pěti a sedmimístné konfiguraci 784 a 167 litrů nákladu.

Poitalštění Američana bylo jen mírné, změnilo se hlavně logo na čumáku, maska chladiče a nárazníky. Zadní světla jsou nově složena z LEDek. Výraznějšího přepracování se dočkal interiér, kde jsou hlavně nové, kvalitněji působící materiály.

Fiat Freemont

Do Evropy freemont vyrazí nejdříve s poháněnou přední nápravou. O pohyb se narozdíl od dodge postarají fiaťácké turbodiesely 2.0 MultiJet s výkonem 140 k nebo 170 k v kombinaci s manuální převodovkou. Později přibude i verze 4x4, s automatickou převodovkou a ve dvou motorizacích: 2.0 MultiJet 170 k a benzinovým šestiválcem 3.6 o výkonu 276 k z dílny Chrysleru. Konstruktéři Fiatu upravili oproti americkému dvojčeti také převodovku a naladění podvozku.

Na výběr bude ze dvou výbav. V základním provedení bude 7 airbagů, ABS s brzdovým asistentem, ESP s Hill-holderem, trojzónová automatická klimatizace, otevírání auta bez klíče, tempomat, palubní počítač, systém monitorování tlaku v pneumatikách (TPMS), mlhová světla, radio s dotykovým barevným displejem a ovládáním na volantu.

Ceny Fiat zatím neprozradil, do prodeje freemont dorazí v druhé polovině letoška. Nejlevnější Dodge Journey má cenovku 629 200 (benzinový čtyřválec 2,4L).

Fiat Freemont

Freemont není prvním "nepravým" Fiatem. Italové dlouhodobě spolupracují na vývoji a výrobě s dalšími světovými výrobci. Opel Corsa a Fiat Punto mají společný technický základ, Fiat Sedici a Suzuki SX4 už jsou dvojčata a obří MPV Fiat Ulysse, jehož výroba skončila loni, má zase bratry ve Francii (Citroën C8 a Peugeot 807).