Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Marea: žádaný je hlavně model Weekend

  11:18aktualizováno  11:18
Fiat Marea je na trhu pět let a za ten čas si od majitelů stačil vysloužit prakticky jen chválu. Také mezi zájemci o ojetiny je oblíben zvláště v kombiverzi Weekend nejen pro velmi solidní užitné vlastnosti, ale také pro relativně nízké ceny: jen pár let starý a nepříliš jetý vůz - a lhostejno, zda limuzínu nebo kombi - lze často získat i za pouhou polovinu jeho pořizovací ceny. Přispívá k tomu sice už neplatná, leč stále přežívající horší pověst italských automobilů, která se narodila hlavně v osmdesátých letech minulého století kvůli celkově nižší kvalitě výroby.
Fiat Marea Weekend

Fiat Marea Weekend | foto: AAA Auto Praha

Nicméně od začátku devadesátých let se Fiat zásadně polepšil, a pokud se týká kvality, spolehlivosti a trvanlivosti, je na standardu vozů své kategorie. Platí to také o modelu Marea, který vznikl na podvozku menší sourozenecké dvojice Brava/Bravo.

Může se hodit

Prodej, koupě nebo převod leasingu nových
i ojetých automobilů značky Fiat Marea  
Vyberte si vůz on-line! www.automodul.cz

I proto se řadí do automobilové nižší střední třídy, byť nabídkou prostoru pro cestující i zavazadla jako by chtěl dosáhnout o kategorii výš. Vždyť například typ Weekend může mít zavazadlový prostor od 0,5 do 1,55 metru krychlového. Předností je i škála motorů jak benzinových od v tuzemsku velmi málo obvyklého 1.4 o výkonu 59 kilowattů (80 koní) přes daleko rozšířenější 1.6 (76 kW/103 k) a 1.8 (83 kW/113 k) až po pětiválec 2.0 (110 kW/150 k), tak i přeplňovaných naftových 1.9 a 2.4, z nichž moderní a špičkový turbodiesel Common Rail má 96 kilowattů (131 koní).

Diesely jsou populární, ovšem kvalitou zaostávají za německou a francouzskou konkurencí. Je rovněž nutné zvážit, komu se při současných nevelkých rozdílech cen mezi benzinem a naftou vyplatí. Propočty říkají, že jen motoristům, kteří opravdu hodně jezdí. Fiat Marea se zatím nestačil vrýt do motoristického povědomí typickými a zásadními bolestmi.

Odborníci se však shodují na tom, že zasluhuje velmi pozornou péči v údržbě a servisu - spíš víc než méně. Jinými slovy - vyplatí se kupříkladu dřívější výměna rozvodového řemenu, než předepisuje výrobce, a podobně. Pokud lze čekat potíže, tak v bohaté elektrické výbavě, někdy zlobí posilovače brzd a řízení. Dost záleží na tom, kolik má nabízená ojetina na kontě - třeba čtvrt milionu kilometrů u vozu, který sloužil podnikateli, už je - například na rozdíl od některých německých značek - hodně.

Jak upozorňuje Aleš Kužel z bazaru AAA Auto Praha hodně jeté bývají zvláště diesely a zejména pak jejich silnější verze 2.4. "V Česku nejrozšířenější a pro většinu lidí také nejvhodnější jsou marey s benzinovými motory 1.6 a 1.8," upřesňuje Aleš Kužel.

Největší konkurenti
Fiat Marea s motorem 1.6 a v základní výbavě se v ročníku výroby 1997 prodává za zhruba 210 tisíc korun a na trhu ojetin mu tvoří konkurenci například stejně staré automobily Alfa Romeo 155 1.6 za 300 tisíc, Audi A4 1.6 za 350 tisíc, BMW 316 za 290 tisíc, Citroen Xantia 1.6 za 190 tisíc, Daewoo Espero 1.8 za 130 tisíc, Ford Mondeo 1.6 za 230 tisíc, Honda Accord 2.0 za 270 tisíc, starší model Mazdy 626 1.8 za 220 tisíc, nový model Mazdy 626 1.8 za 270 tisíc, Opel Vectra 1.6 za 240 tisíc, Renault Laguna 1.8 za 230 tisíc, Seat Toledo 1.6 za 180 tisíc, Škoda Octavia 1.6 za 240 tisíc a Volkswagen Vento 1.6 za 220 tisíc korun. "V této kategorii automobilů zájemce prakticky nemá - pokud vsadí na vůz s dobrou minulostí a v solidním stavu - co zkazit. Může tedy kupovat vysloveně podle toho, co se mu líbí, nebo nač má při poměrně značně odlišných cenách peníze," říká Aleš Kužel, šéf nákupu bazaru AAA Auto  Praha. "Já osobně bych volil kvalitní Škodu Octavia s pověstně velkým zavazadlovým prostorem a se všemi výhodami domácího auta. Pokud se týká Fiatu Marea, považuji méně jetý exemplář za výhodnější než více jetý a starší kupříkladu Opel Vectra, který bude za zhruba stejnou cenu."

Fiat Marea
Čtyřdveřový Fiat Marea se základní výbavou a motorem 1.6 má na trhu ojetin následující orientační ceny:

ročník cena (Kč)
1996 190 000
1997 210 000
1998 235 000
1999 270 000
2000 320 000

příplatky
motor 1.8 10 000
motor 2.0 20 000
motor 1.9 D 20 000
motor 1.9 JTD 30 000
motor 2.4 JTD 50 000
kombi 20 000
výbava ELX 5000
výbava HLX 10 000

Mezníky modelu
Limuzína a kombi nižší střední třídy s benzinovými motory 1.4, 1.6, 1.8 a 2.0, s dieselem 1.9 a s turbodiesely 1.9 a 2.4 s pohonem předních kol, v nabídce je pětistupňová ručně řazená i samočinná převodovka.
1996 - premiéra sedanu i kombi
1999 - zavedení motoru 1.4
1999 - motory 1.9 a 2.4 JTD (Common Rail)

MINUSY
* horší výrobní zpracování
* hlučnější motory s vyšší spotřebou
* vozy s naftovými motory jsou o dost dražší ve srovnání s benzinovými
* rychle ztrácejí na ceně
PLUSY
* líbivý design
* bohatá nabídka motorů
* velice dobré motory JTD
* obvykle bohatá výbava
* velký vnitřní prostor zvlášť u verze Weekend
* dobré jízdní a užitné vlastnosti
* levnější náhradní díly a servis

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.