Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat vzdává boj s golfem, nástupce brava bude SUV

aktualizováno 
Automobilka Fiat se rozhodla k radikálnímu kroku. Dlouhodobě neúspěšné modely kompaktní třídy nahradí crossoverem, který má konkurovat Nissanu Qashqai nebo Škodě Yeti. Současné krásné bravo bude nahrazeno v roce 2013.

Fiatu se dlouhodobě v nižší střední třídě nedaří. Poslední úspěšný model byl Fiat Tipo z let 1988–1995. Fiat se tak rozhodl, že příští auto této kategorie nebude klasický hatchback, který by konkuroval VW Golf a dalším vozům této třídy. Namísto toho připraví Fiat Crossover, který bude soupeřit s Nissanem Qashqai a dalšími kompaktními SUV. Není divu, Fiat se v nižší střední třídě dlouho poměrně zoufale hledá.

Fiat Tipo

Tipo, Evropské auto roku 1987 bylo k sehnání i na československém trhu začátkem devadesátých let.

Nejúspěšnější modely kompaktní třídy

Prodeje za rok 2010

1. VW Golf, 501 671

2. Opel Astra, 303 957

3. Ford Focus, 288 524

4. Renault Megane, 264 690

5. Nissan Qashqai, 216 091

6. Škoda Octavia, 188 073

7. Peugeot 308, 165 822

8. Hyundai i30, 118 644

9. Peugeot 3008, 117 417

10. Kia Cee'd, 96 848

Opravdovým prodejním hitem bylo totiž jedině ritmo, které se prodávalo ještě před tipem. Toho se za deset let prodalo 1,8 milionu kusů. Současné bravo je na tom podstatně hůře. V roce 2008, prvním celém roce prodeje brava, se ho prodalo 95 292 kusů. O rok dříve se podařilo překonat hranici 75 000 kusů, která je pro Fiat hranicí ziskovosti tohoto modelu. Jenže vloni ani v roce 2009 se bravu tuto metu překonat nezdařilo.

Loni bravo zaujalo pouze 44 850 zákazníků, což mu stačí na poměrně nelichotivé 18 místo ve třídě. Soupeřilo tak se Škodou Yeti (47 003 kusů) a Toyotou Prius (42 816 kusů). I výkon z roku 2008 ale stačil jen na 12. místo.

Fiat Ritmo

Ritmo je jedním z posledních fiatů, který opravdu rezivěl. Jeho nástupce tipo už dostal oboustranně pozinkovanou karoserii a plastové víko kufru.

Fiat tak v důležitém segmentu, který je po malých vozech v Evropě druhý nejsilnější (vloni 3,16 milionů vozů a 22 % prodejů v Evropě), hledá nové řešení pro úspěch. Zhlédl se právě v Nissanu Qashqai, který se v Evropě velmi rychle vyhoupl na páté místo ve své třídě a vloni dosáhl na metu 216 091 prodaných vozů. To je pětinásobek prodejů brava.

Je velmi pravděpodobné, že Fiat pro svůj nový model dané třídy použije platformu některého z crossoverů Jeepu. Stihnout to má do roku 2013, kdy se původně měl představit klasický nástupce brava. Jeho životní cyklus ale prý automobilka nebude prodlužovat.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.