Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Panda je evropským Autem roku 2004

  14:51aktualizováno  14:51
Na šest desítek novinářů z renomovaných motoristických médií rozhodlo, že titul nejlepší auto roku v Evropě na následující rok patří nové generaci italského miniauta Fiat Panda.

Pomyslné žezlo přebírá od Renaultu Mégane druhé generace. Hrdým označením "Car of the Year" se tak může za čtyřicetiletou historii ocenění (prvním autem roku byl v roce 1964 Rover 2000) pyšnit už jedenáctý automobil původem z Apeninského poloostrova.

Panda dostala od padesáti osmi novinářů z dvaadvaceti zemí celkem 281 bodů. Druhá Mazda 3, která získala titul Auto roku v České republice, ztratila na prvního čtyřicet bodů. Na dalších místech se pak umístila vozidla Volkswagen Golf V (241 bodů), Toyota Avensis (219 bodů), Opel/Vauxall Meriva (213 b.), BMW serie 5 (144 b.) a Nissan Micra (111 bodů).

Oficiální stránky ankety "Car of the Year" najdete ZDE. Jak hlasovali jednotliví porotci si přečtěte TADY. Zajímá vás předchozích 40 ročníků ankety? Najdete mezi nimi i svého miláčka? Podívejte se SEM.

Automobilové novinky, které chtějí o titul auto roku bojovat, musí být v prodeji alespoň na pěti evropských trzích. Hodnoceny jsou design, komfort, bezpečnost, ekonomičnost provozu, ovladatelnost, výkon, praktičnost, "přátelskost" k životnímu prostředí a konečně poměr cena/užitek.

Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které rozdělí mezi jednotlivé vozy - maximální počet bodů, které může udělit jednomu automobilu je 10. Zajímavostí letošní volby je, že panda obdržela alespoň nějaký bod od 55 z 58 hlasujících porotců.

Maximálních deset bodů dostala od dvou hlasujících. Šestnáct porotců ji pak umístilo na vrchol svých preferencí.

Fiat Panda se ihned po svém uvedení stal bestsellerem mezi malými vozy. Italská automobilka už nasbírala od uvedení svého vozu 2. září letošního roku v 21 státech Evropy přes 95 tisíc objednávek. Do domácích autosalonů se na něj během prvního prodejního víkendu přišlo podívat půl milionu Italů.

Lepší dárek si ke svému uvedení do funkce generálního ředitele turínské automobilky nemohl Herbert Demel přát. Padesátiletý Rakušan nahradil tuto sobotu 15. listopadu Giancarla Boschettiho, který tuto funkci zastával před ním. Příchod "nové krve" od Volkswagenu (což je předchozí Demelovo působiště) je součástí strategie ozdravení italské automobilky.

Fiat Panda - evropské Auto roku 2004

Fiat Panda - evropské Auto roku 2004

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz