Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Panda je evropským Autem roku 2004

  14:51aktualizováno  14:51
Na šest desítek novinářů z renomovaných motoristických médií rozhodlo, že titul nejlepší auto roku v Evropě na následující rok patří nové generaci italského miniauta Fiat Panda.

Pomyslné žezlo přebírá od Renaultu Mégane druhé generace. Hrdým označením "Car of the Year" se tak může za čtyřicetiletou historii ocenění (prvním autem roku byl v roce 1964 Rover 2000) pyšnit už jedenáctý automobil původem z Apeninského poloostrova.

Panda dostala od padesáti osmi novinářů z dvaadvaceti zemí celkem 281 bodů. Druhá Mazda 3, která získala titul Auto roku v České republice, ztratila na prvního čtyřicet bodů. Na dalších místech se pak umístila vozidla Volkswagen Golf V (241 bodů), Toyota Avensis (219 bodů), Opel/Vauxall Meriva (213 b.), BMW serie 5 (144 b.) a Nissan Micra (111 bodů).

Oficiální stránky ankety "Car of the Year" najdete ZDE. Jak hlasovali jednotliví porotci si přečtěte TADY. Zajímá vás předchozích 40 ročníků ankety? Najdete mezi nimi i svého miláčka? Podívejte se SEM.

Automobilové novinky, které chtějí o titul auto roku bojovat, musí být v prodeji alespoň na pěti evropských trzích. Hodnoceny jsou design, komfort, bezpečnost, ekonomičnost provozu, ovladatelnost, výkon, praktičnost, "přátelskost" k životnímu prostředí a konečně poměr cena/užitek.

Každý člen poroty má k dispozici 25 bodů, které rozdělí mezi jednotlivé vozy - maximální počet bodů, které může udělit jednomu automobilu je 10. Zajímavostí letošní volby je, že panda obdržela alespoň nějaký bod od 55 z 58 hlasujících porotců.

Maximálních deset bodů dostala od dvou hlasujících. Šestnáct porotců ji pak umístilo na vrchol svých preferencí.

Fiat Panda se ihned po svém uvedení stal bestsellerem mezi malými vozy. Italská automobilka už nasbírala od uvedení svého vozu 2. září letošního roku v 21 státech Evropy přes 95 tisíc objednávek. Do domácích autosalonů se na něj během prvního prodejního víkendu přišlo podívat půl milionu Italů.

Lepší dárek si ke svému uvedení do funkce generálního ředitele turínské automobilky nemohl Herbert Demel přát. Padesátiletý Rakušan nahradil tuto sobotu 15. listopadu Giancarla Boschettiho, který tuto funkci zastával před ním. Příchod "nové krve" od Volkswagenu (což je předchozí Demelovo působiště) je součástí strategie ozdravení italské automobilky.

Fiat Panda - evropské Auto roku 2004

Fiat Panda - evropské Auto roku 2004

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.