Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Punto: dobré ovládání, horší nasedání

aktualizováno 
-
Móda vysoko umístěných sedadel, kterou kvůli dobrému výhledu ctí i Fiat Punto, představuje pro tělesně handicapované jezdce namáhavou překážku: spoustu sil stojí nejen přesun z auta do vozíku či naopak, ale také nakládání či vykládání vozíku. Ruční ovládání plynu z produkce firmy Quidosimplex se ukázalo jako jedno z nejzdařilejších na trhu, ovšem potrápila ho porucha.

Zatímco pětidveřové modely skýtají postiženému větší pohodlí i variabilitu při pravidelném nakládání a vykládání vozíku, byl testovaný fiat třídveřový, což přineslo další komplikace. U takového auta lze jen těžko čelit ušpinění od vozíku, byť by byl rozložený. Ovšem kufr Fiatu Punto nezklame. Po odložení horního plata pojme nejen vozík, ale jak se ukázalo při testu - třeba i rybářské náčiní. Testovanému automobilu chyběl posilovač řízení, který není u nejlevnější verze v základní výbavě. Projevilo se to jako další nedostatek, který postiženého řidiče - a zvlášť toho, který nemá zcela zdravé ruce při parkování značně potrápí. Ergonomicky výborné ruční ovládání mělo problém: po nastartování studeného vozu bylo vždy prvních pět minut nefunkční. Pochvalu naopak zaslouží rozmístění ovladačů tak, že v autě mohl zůstat funkční airbag ve volantu. Ukázalo se, že je - stejně jako u jiných automobilů přestavěných na ruční ovládání - nutné dbát na to, aby úpravce pečlivě vyladil zmíněnou techniku přesně podle individuálních potřeb postiženého řidiče. Po zkušenostech z testu doporučuji, aby kromě posilovače řízení ve Fiatu Punto pro handicapovaného řidiče nechyběly ještě další prvky, které nejsou v základní výbavě: ukazatel teploty vody, otáčkoměr a elektricky ovládaná zrcátka i přední okna. Za optimální pro řidiče s postižením považuji pětidveřový model punta s uvedenou výbavou a sekvenční automatickou převodovkou. Osmiventilový motor 1.2, který poháněl testovaný automobil, má nízkou spotřebu a solidní dynamiku. V interiéru zaslouží pochvalu dostatek odkládacích ploch.
Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.