Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Punto - žádaný i po letech

  20:51aktualizováno  20:51
Fiat 127 i Fiat Uno se staly bestsellery, získaly si srdce mnohých řidičů a zaplavily Evropu. Italská ,,tečka” (překlad slova punto) úspěch těchto vozů ještě překonala.

HISTORIE MODELOVÉ ŘADY * MOTORY * KLADY A ZÁPORY * ZÁVADY


HISTORIE MODELOVÉ ŘADY
V roce 1993 byl představen nový model automobilky Fiat nesoucí název Punto. Od tohoto automobilu se očekávalo mnoho a nutno říct, že ,,puntík” nezklamal. Fiat Punto stejně jako dříve ,,stosemdadvacítka” a Uno, získal titul Automobil roku, stalo se tak v roce 1995.

V roce 1997 se tento vůz stal nejprodávanějším automobilem v Evropě a po pěti letech výroby, spatřil světlo světa Fiat Punto s výrobním číslem 3 000 000. Karosérie tohoto automobilu je dílem designéra Giugiara, který založil a dále vlastní studio Ital Design.

Fiat Punto (první generace) se vyráběl s třídveřovou nebo pětidveřovou karosérií a od roku 1994 také jako kabriolet. Kabriolet má zpevněnou karosérii a vyztužený rám čelního skla, díky tomu byl odstraněn ochranný oblouk.

Vzhledem k malým rozměrům je Punto až neuvěřitelně prostorným vozem a cestujícím poskytuje na svou třídu dostatek místa. Zavazadlový prostor má objem 275 litrů a sklopením zadních sedadel se zvětší až na 1 080 litrů. To ovšem neplatí pro kabriolet, který má zavazadelník pouze o objemu 200 litrů.



MOTORY
Nejoblíbenější verzí Fiatu Punto se stala varianta s nejslabším zážehovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonu 40 kW (55 k). Tento agregát je překvapivě živý, hospodárný a navíc byl vyráběn i v kombinaci se šestistupňovou převodovkou.

 





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.