Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

aktualizováno 
Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Turínská bestie se probudila po více než sto letech. Vidět pracovat - a teď zatajte dech - čtyřválcový 28,5litr je úžasná podívaná. A co teprve, když se bestie rozjede.

Fiat S76 vyjel opět letos v květnu. Ten úžasný stroj, který patří do zlatého fondu italského automobilismu, oživili poprvé loni v prosinci po deset let trvající renovaci.

Naposledy prý Turínskou bestii nastartovali někdy po druhé světové válce. Ze dvou kusů zbyl jeden, který koupil ruský šlechtic Boris Soukanov a odvezl ho do Rakouska. Druhý exemplář prý rozmontovali. Údajně proto, aby jej neokopírovala konkurence.

Turínská bestie Fiat S76

Auto s neuvěřitelným vodou chlazeným řadovým čtyřválcovým motorem o výkonu kolem tří set koní (při 1 900 ot./min) váží 1 650 kg. Rudé monstrum je na dnešní poměry velmi krátké, měří 3,75 metru na délku a široké je 1,3 m.

S76 znovu vyrazí a zas pofrčí za úžasně burácivého zvuku jako zamlada. O tomto víkendu bude k vidění na světoznámém festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Auto tam bylo v ještě nedokončeném stavu už loni.

Pietro Bordino v roce 1911 zajel rychlostní rekord na letmou míli s průměrem 186,68 km/h, ale Turínská bestie uměla mnohem více. Při jednom z pokusů dosáhla rychlosti 217,4 km/h, ale bohužel už tehdy platilo pravidlo, že ve stanoveném čase musí vůz projet trať i v opačném směru. Pokus tedy nebyl uznán.



Témata: Rakousko, Fiat, Fond


Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Tatrovka, v níž jezdil herec Jan Werich.
Karosáři zažili v Jihlavě slávu i těžké časy, po Únoru je polkla Karosa

V Havlíčkově ulici, kde dnes obyvatelé Jihlavy nakupují v supermarketu Billa, stávala od roku 1887 proslulá továrna na kočáry a později autokarosárna J. K....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.