Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

aktualizováno 
Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Turínská bestie se probudila po více než sto letech. Vidět pracovat - a teď zatajte dech - čtyřválcový 28,5litr je úžasná podívaná. A co teprve, když se bestie rozjede.

Fiat S76 vyjel opět letos v květnu. Ten úžasný stroj, který patří do zlatého fondu italského automobilismu, oživili poprvé loni v prosinci po deset let trvající renovaci.

Naposledy prý Turínskou bestii nastartovali někdy po druhé světové válce. Ze dvou kusů zbyl jeden, který koupil ruský šlechtic Boris Soukanov a odvezl ho do Rakouska. Druhý exemplář prý rozmontovali. Údajně proto, aby jej neokopírovala konkurence.

Turínská bestie Fiat S76

Auto s neuvěřitelným vodou chlazeným řadovým čtyřválcovým motorem o výkonu kolem tří set koní (při 1 900 ot./min) váží 1 650 kg. Rudé monstrum je na dnešní poměry velmi krátké, měří 3,75 metru na délku a široké je 1,3 m.

S76 znovu vyrazí a zas pofrčí za úžasně burácivého zvuku jako zamlada. O tomto víkendu bude k vidění na světoznámém festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Auto tam bylo v ještě nedokončeném stavu už loni.

Pietro Bordino v roce 1911 zajel rychlostní rekord na letmou míli s průměrem 186,68 km/h, ale Turínská bestie uměla mnohem více. Při jednom z pokusů dosáhla rychlosti 217,4 km/h, ale bohužel už tehdy platilo pravidlo, že ve stanoveném čase musí vůz projet trať i v opačném směru. Pokus tedy nebyl uznán.



Témata: Rakousko, Fiat, Fond


Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.