Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

aktualizováno 
Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Turínská bestie se probudila po více než sto letech. Vidět pracovat - a teď zatajte dech - čtyřválcový 28,5litr je úžasná podívaná. A co teprve, když se bestie rozjede.

Fiat S76 vyjel opět letos v květnu. Ten úžasný stroj, který patří do zlatého fondu italského automobilismu, oživili poprvé loni v prosinci po deset let trvající renovaci.

Naposledy prý Turínskou bestii nastartovali někdy po druhé světové válce. Ze dvou kusů zbyl jeden, který koupil ruský šlechtic Boris Soukanov a odvezl ho do Rakouska. Druhý exemplář prý rozmontovali. Údajně proto, aby jej neokopírovala konkurence.

Turínská bestie Fiat S76

Auto s neuvěřitelným vodou chlazeným řadovým čtyřválcovým motorem o výkonu kolem tří set koní (při 1 900 ot./min) váží 1 650 kg. Rudé monstrum je na dnešní poměry velmi krátké, měří 3,75 metru na délku a široké je 1,3 m.

S76 znovu vyrazí a zas pofrčí za úžasně burácivého zvuku jako zamlada. O tomto víkendu bude k vidění na světoznámém festivalu rychlosti v britském Goodwoodu. Auto tam bylo v ještě nedokončeném stavu už loni.

Pietro Bordino v roce 1911 zajel rychlostní rekord na letmou míli s průměrem 186,68 km/h, ale Turínská bestie uměla mnohem více. Při jednom z pokusů dosáhla rychlosti 217,4 km/h, ale bohužel už tehdy platilo pravidlo, že ve stanoveném čase musí vůz projet trať i v opačném směru. Pokus tedy nebyl uznán.



Témata: Rakousko, Fiat, Fond

Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Siyum Haile, 72, a retired United Nations (UN) employee and Jehovah's Witness,...

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které...

VIDEO: Geniální reklama na ojetinu - luxus je stav mysli

Reklama na Hondu Accord z roku 1996

Prodat auto, které už má nejlepší léta za sebou, je občas oříšek. Přítel majitelky Hondy Accord 1996 nechtěl jít cestou...

Obojživelný Amphicar. Americký prezident v něm děsil spolujezdce

Obojživelný Amphicar

Německý Amphicar je zatím jediný civilní obojživelný sériově vyráběný vůz, který lze s výhradami klasifikovat jako...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.