Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat se vydal do terénu: nová Panda 4x4 a Stilo Uproad

  18:08aktualizováno  18:08
Kdo si chce vyjet s fiatem mimo zpevněné silnice, má k tomu konečně příležitost. Po kratší přestávce se vrací Panda 4x4 druhé generace, talent pro terény nově získalo i Stilo Multi Wagon.
Fiat Stilo Uproad

Fiat Stilo Uproad | foto: iDNES

Panda – zkrocená ve všech směrech

Kdo čekal, že Panda 4x4 bude vypadat jako její studie Simba z roku 2002, je konečnou podobou karosérie nutně zklamán.

Zapomenuta jsou kruhová světla, dvoubarevná karoserie s rozměrnými ochrannými plasty na bocích a od základu změněná maska chladiče.

Fiat se vydal cestou nejmenšího odporu. Pandě zvýšil podvozek na 160 milimetrů a přidal mohutnější přední nárazník. Boční ochranné lišty jsou jen o něco širší, než má běžná „dvoukolka“. V chudší verzi jsou navíc za příplatek.

Sériově je má jen dražší provedení Climbing, stejně jako nárazníky v barvě karoserie.

Z archivu: Fiat Panda 4x4

Nebýt nových barevných provedení interiéru, nepřinesla by Panda 4x4 v oblasti designu nic nového. Zdá se, že experiment je v posledních letech pro Fiat sprosté slovo.

Od dob studie Ecobasic s plastovou karosérií a přišroubovanou přední kapotou  automobilka změnila kurs. Vydala se cestou nulových rizik, na které jsou „excesy“ typu Multipla první generace kategoricky zapovězeny.

I když se Panda 4x4 nestala svébytným lifestylovým vozítkem, udělá radost všem, kteří od ní čekají lepší jízdní vlastnosti na sněhu i v lehčím terénu. Tam by se měla blýsknout zadní přiřaditelná náprava, která začne pracovat v okamžiku, kdy kola přední nápravy začnou prokluzovat. To vše díky viskózní spojce a dvěma diferenciálům.

Pohon 4x4 se ale podepsal na dynamických vlastnostech. S motorem 1,2 (44 kW) zrychluje panda z nuly na sto kilometrů za nepříjemných 20 vteřin a jede maximálně 145 km/h. Panda pouze s pohonem přední nápravy a stejným motorem je o 10 km/h rychlejší a sprint na stovku zvládne za 14 vteřin.

Menší rozdíly jsou u motoru 1,3 Multijet (51 kW). S ním Panda 4x4 zrychlí na 100 kilometrů za 16 vteřin a jede nejvýše 155 km/h (Panda: 13 vteřin, 160 km/h). 

Fiat Panda v testu

V Itálii bude Panda 4x4 v prodeji od října, do ostatních evropských zemí se dostane o měsíc později. Prozatím bude v nabídce pouze s benzínovým motorem 1,2, turbodieselová 1,3 bude k dostání až příští rok. Z nabídky pro verzi 4x4 zcela vypadne nejslabší motor pandy 1,1.

Ceny dosud nebyly zveřejněny, stará generace pandy byla s cenou pod 300 000 korun nejlevnější „čtyřkolkou“ na českém trhu.

Uproad –nečekané probuzení stila

Mimo silnice má namířeno i Stilo Uproad. Nová „offroadovská“ verze Stila Multi Wagon se od běžného kombíku liší víc, než je tomu u pandy. Kromě nových nárazníků dostal uproad i dvoubarevnou karosérii s širokými bočními plasty a 17“ kola.

Fiat Stilo Multi Wagon

Výsledek je skvělý, z nenápadného kombi se stal atraktivní vůz podle posledního módního střihu.Uproad bude v nabídce výhradně s dieselovými motory 1,9 JTD (115 k) a novým 1,9 Multijet (140 k).

Image modelů Stilo má napříště posílit i drobný facelift a také dva nové motory. Kromě turbodieselu (140 k) přibude pod kapotu i benzínový 1,4 16V (98 k).

Zájemci o stilo budou také moci vybírat z široké řady „Special Edition“. K těm nejatraktivnějším bude jistě patřit verze Michael Schumacher. Ostře červenou barvu třídveřového modelu podtrhují sportovní sedadla a široké nárazníky. Při výkonu obou volitelných motorů 2,4 (170 k) a 1,9 Multijet (140 k) přijdou vhod standardně montované hlavové airbagy a ESP.

Autoři:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.