Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Sedici: Auto pro turínskou olympiádu už se chystá

  12:48aktualizováno  12:48
Oficiální flotilu aut turínské olympiády bude tvořit stopadesát Fiatů Sedici. Italský příspěvek do kategorie aut pro volný čas (SUV), se zanedlouho představí na autosalonu v Bologni. Ještě před oficiální premiérou se ale fotografie nové čtyřkolky z Turína objevily v automagazínu Infomotori.

DALŠÍ FOTKY

Panda 4x4 už nebude od Nového roku v nabídce Fiatu osamocena. Společnost ji bude dělat o něco větší "šestnáctka" (italsky sedici).

Fiat Sedici jde s módou porušovat hranice automobilových kategorií. Oficiálně se představí 25. listopadu.

Auto, které vymysleli konstruktéři italské automobilky ve spolupráci se Suzuki (která svou verzi "šestnáctky" pojmenuje Aerio), tak vyráží do lehkého terénu s bachratou karoserií malého MPV.

Auto je dlouhé 4,1, široké 1,73 a vysoké 1,6 metru. Rozvor činí 2,5 metru. Podle automagazínu Infomotori bude v dispozici ve variantách s pohonem všech a nebo pouze předních kol. Slušivé oplastování, bez kterého se spořádané SUVčko do terénu nevydá, by měly dostat obě verze.

Pět italských olympioniků s sebou v kufru odveze 300 litrů zavazadel

Ceník by měl nabídnout tři motory. Benzin bude šplouchat v nádrži verzí s motory 1,5 a 1,6 litru (99 a 107 koní - 73 a 79). Nafťáky bude reprezentovat 120 koňový (88 kW) Multijet 1,9 litru.

Jedna-pětka z produkce Suzuki bude pohánět verzi s pohonem pouze předních kol. MAximální rychlost šestnáctky s tímto motorem bude 175 km/h a na sto kilometrů jízdy vystačí s 6,7 litry benzinu. Motor 1,6 (také od Suzuki) rozjede "dvoukolku" na 180 km/h, čtyřkolovou verzi na 170 při průměrné spotřebě 6,9 litru na 100 km. Fiatův diesel bude k dispozici pouze ve verzi s kroutícím momentem 275 newtonmetrů, děleným mezi všechna čtyři kola. Na sto kilometrů by měl vystačit s 6,1 litry nafty, maximálně bude uhánět stoosmdesátkou.

Autoři: ,




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.