Diskuze
Tipo slaví třicet: hranatý revoluční fiat startoval éru platforem
Děkujeme za pochopení.
F86r85a95n75t34i15š63e14k 40V58ě44r81n79ý
Když si na Tipo vzpomenu, tak pláču jako dítě. Měl jsem tu čest vlastnit model Fiat Tipo 2.0 GT i.e 83 kW s digitální palubovkou, r.v. 1990. Tipo jsem chtěl, ale byl to největší a nejdražší omyl v mém životě. Italská elektronika se sr.la neuvěřitelně a nebylo nikoho kdo by to zvládl opravit, vyzkoušel jsem autorizované servisy, garážovky...nic nepomohlo. Když mělo den, tak dokázalo jezdit za 16 litrů na sto, na dva případně na tři válce. Každá jízda byla neuvěřitelné dobrodružství, hlavně cesta se ženou do porodnice..."Děkuji" redakci za připomenutí těchto krušných let, už jsem málem zapomněl.
H74o37n42z20a 10D45v69o45ř31á77k
Paradni auto. Mel jsem 1,6 DOHC a 1,4. Prvni s digitalni palubkou, ktere jsem skoro obrecel, kdyz me trefili na krizovatce, druhe analog.jezdila obe pekne, spolehliva taky, krasne vzpominky.
J50o35s38e93f 21V57o62s65i34c69k93y
Nejvetsi prukopnik byl ale Fiat 127 Ten postavil motor, za nej prevodku, a to cele vpredu napric. Dnes to pouzivaji vsechny automobilky. VW Golf byl 2.dalsi !
M36a77r78t43i52n 54N55e49b96e66s11k50ý
Základní rozměr pneumatik byl 165/70 R13, tedy stejný jako u stodvacítek a favoritů,“ vzpomíná bývalý majitel jednoho z tip.
Drobný detail: 165/70 R13 měl až Favorit, 165/80 R13, neboli 165R13 měla 105/120, poté, co přešla na 13" rozměr z 14" jako dědictví z embéček a stovek.
Z
I17v45a91n 24K26o68p89t88a
Až na profilovat číslo tedy stejná guma. Ráfky stejne.
L85u39c85i60a69n 68P45a63p91a91z12i78a52n
Takový lepšíí Favorit, je vidět, že jste tehdy drželi krok se světovou špičkou. Ale dnes jsme na tom ještě líp. Přesto třetinové platy vůči zemím jako je i Itálie jsou vůči nám diskriminační a je čas dát tomu sbohem.
J23a87r83o14s96l43a24v 60P61o79r89t
Měl jsem ho v dieselu , 4xv Chorvatsku naprosto bez problémů, žádná rez , analogová palubka jen výměna zadního tlumiče výfuku po osmi letech .
P40e17t12r 34M64i34c19h21a49l
Kvalitu soudit nebudu, svezl jsem se v tom jenom jednou. A s autorem nesouhlasím, že je to nevzhledná krabice. Ještě v polovině 90. let se za Tipem kde kdo otočil. A já samozřejmě taky.
D19a47v81i33d 23H65o71l62u60b
Přesně to jsem si říkal.. "hranaté auto, které moc krásy nepobralo". Proti zmíněnému Favoritu bylo rozhodně Tipo víc oblé než hranaté a celkově design zejména zadní části vozu, byl nadčasový. Tip jsem měl 5 a rozhodně nespolehlivostí netrpěly. Autoři nepochybně čerpali ze zažitého - co je Italské, je poruchové. Jinak by to byl fajn vzpomínkový článek.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!