Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Tipo: lepší jsou vozy od roku výroby 1993

  18:54aktualizováno  18:54
- Ačkoliv model Tipo získal italskému Fiatu v pořadí pátý z jeho dosavadních rekordních sedmi titulů Automobil roku již pro rok 1989, dodnes má své příznivce. Ve své třídě totiž pořád obstojí mimořádným vnitřním prostorem, pohodlím i výbornými jízdními vlastnostmi a navíc je ve srovnání s nejedním konkurentem levnější jak v cenách servisu a náhradních dílů, tak při pořizování.
K nižším cenám bezpochyby přispívá již překonaná pověst Fiatů sedmdesátých a části osmdesátých let jakožto korodujících a poruchových vozů. Tipo lze koupit už za částky od sedmdesáti do sta tisíc v prvních ročnících výroby 1988, 1989 a 1990. Právě tato auta ve zdejších bazarech i v nabídkách inzertních rubrik převažují a vzhledem ke službě, kterou mají za sebou většinou v zahraničí, zasluhují při zájmu zvláštní kupcovu pozornost. Modely z počátku devadesátých let jsou nad stotisícovou hranicí. Auta vyrobená od roku 1993, který přinesl kromě vzhledových úprav další značná zlepšení v bezpečnosti a životnosti karoserie, odborníci doporučují ke koupi jako nejlepší a oceňují je podle typu, výbavy a stavu částkami od 130 000 do 200 000 korun pro poslední exempláře z roku 1995.
Řada Tipo zahrnuje benzinové motory od obyčejných 1,1 a 1,4i, které jsou s výkony od 41 do 51 kW pro poměrně těžký vůz slabé, přes 1,6i a 1,8i až po rychlé 2,0i s 83 a 109 kW. V nabídce jsou i tři úsporné diesely 1,7, 1,9 a 1,9 TD. I výbava je různá - od nejobyčejnější až po interiér v kůži, ABS, airbag, bohaté elektrické ovládání, klimatizaci, stavitelný volant atd.
Technici německého TÜV konstatují, že již po třech letech provozu má více než čtyřicet procent prověřovaných vozů závažnější technické závady, což je výsledek o více než třináct procent horší než představuje průměr srovnatelných aut. Podobně podprůměrné výsledky vykazují i Tipa po pěti a sedmi letech provozu. Potíže bývají s účinností předních brzd, zatímco zadní brzdy bývají stejně jako ruční brzda v pořádku. Výhrady jsou k brzdovým destičkám a bubnům. Nadprůměrně koroduje a praská výfuk. Časté jsou úniky oleje z motoru i převodovky, drobné chyby vykazuje osvětlení a elektroinstalace, většina vozů modelu mívá poruchový palivoměr. K nejčastějším závadám auta patří prasklé těsnění hlavy válců a úniky kapaliny z chladicího systému. K přednostem vozu se naopak řadí výborná antikorozní ochrana, stabilní řízení a v neposlední řadě i trvanlivé brzdové vedení i hadičky.

Fiat Tipo míná nejčastěji potíže s brzdami s úniky oleje z motoru a převodovky a s předčasně korodujícím výfukem.

Autor:


Témata: Fiat, klimatizace


Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.