Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiat Trepiuno a Ford Ka budou bratři

  11:47aktualizováno  11:47
Automobilky Ford a Fiat jsou v pokročilém stadiu debat o tom, že společně vyvinou malé auto - podobně jak to v Kolíně udělaly Toyota, Peugeot a Citroën. Napsaly o tom Reuters a německý deník Handelsblatt. Italský motoristický tisk považuje partnerství amerického gigantu a turínské automobilky za hotovou věc.

DALŠÍ FOTKY

Šéf Fiatu Sergio Marchionne tento týden prohlásil, že by rád do konce roku podepsal dohodu o průmyslové spolupráci s jinou velkou společností.

Partnera, se kterým zástupci automobilky jednají, blíže nespecifikoval, pouze řekl, že není z Asie.

Spolupráce by byla výhodná pro obě strany, Ford by měl čím nahradit svůj notně přesluhující minimodel Ka.

Fiat měl v minulých letech alianci s americkou skupinou General Motors. Z ní se však Američané letos vyvázali a Fiat od GM přijal celkem 1,55 miliardy eur (asi 46,5 miliardy korun) za to, že se vzdá opce nutící Američany automobilku koupit. Podle analytiků Fiat partnera potřebuje, aby se prosadil na ostrém konkurenčním trhu a snížil náklady.

Italské umění stavby kapesních aut do města je proslulé. Reinkarnace legendární pětistovky, pojmenovaná Trepiuno, v roce 2004 okouzlila automobilový svět na ženevském autosalonu.

Fiat pak vyslyšel volání veřejnosti a výrobu stylového prcka slíbil na rok 2007-8. Spoluprací s Fordem by tak ušetřil na nákladech na vývoj.

Trepiuno - kulaťoučký fiátek

Hranaté cinquecento začátku 90. let dvacátého století je zapomenuto. Fiatovi designéři museli jít ještě dál, aby našli auto, které Italy chytne za srdce ...VÍCE 

Malí bratříčci by měli být vyrábění v polské továrně Fiatu v Bielsku Biale, kde se nyní vyrábí Fiaty 600, Panda a motory 1,3 Multijet, používané i Opelem.

Namísto pevného spojení s některou ze silných světových výrobců, razí Fiat strategii spolupráce s více partnery na jednotlivých modelech.

Nový Fiat Grande Punto, který se premiérově představí na autosalonu ve Frankfurtu, tak sdílí komponenty s Opelem Corsa.

Největší Fiat Croma si vypůjčil díly z Opelu Vectra a připravované malé SUV bude konstrukčně shodné s novým modelem Suzuki.

***

Fiat Auto bude do roku 2008 investovat do dvacítky nových modelů asi deset miliard eur (asi 30 miliard korun). Skupina Fiat se před třemi lety kvůli ztrátovosti Fiat Auto ocitla v krizi a z ní se ještě zcela nevzpamatovala. Vývoj ve Fiatu pozorně sleduje italská vláda, protože turínská společnost je předním soukromým zaměstnavatelem v zemi, uvedla agentura AP.

Fiat přiveze na frankfurtský autosalon nové Grande Punto, od něhož si slibuje, že zvrátí dlouhodobý úpadek firmy. Vůz sportovnějšího vzhledu a o několik centimetrů delší než minulé modely Punto firma označuje za "Grande Punto". Modelů Punto prodal Fiat od roku 1993 již šest milionů. Automobilka chce v příštím roce prodat 360 000 kusů Grande Punta.

Fiat 500 (Trepiuno)

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.