Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiata jsem dostal do kolíbky, říká muž

aktualizováno 
Čestným členem F 600 dubu v Příšovicích u Turnova je František Drbohlav z Doubravic u Hrubé Skály.
Čestným členem F 600 dubu v Příšovicích u Turnova je František Drbohlav z Doubravic u Hrubé Skály. Kolegové k němu jezdí pro radu, téměř každý motor fialu člena klubu už poznal jeho práci. Manželce i neteři upravil šestistovku, sám má Fiat 850 a osmimístný mikrobus. "Fial je naše generační auto," říká František Drbohlav.

Jak jste se vlastně k fiatům dostal?

Děda jezdil typem 503 z roku 1926, otec měl Fiala 1500 - šestiválec z roku 1936. Já jsem si poprvé pořádně sedl do šestistovky na vojně v roce 1960, když táta přivezl auto z Bratislavy. Tenkrát totiž u nás tato značka nebyla k sehnání. Dostávali ji jen hrdinové práce nebo zasloužilí komunisté. Když jsem malého fiala poprvé řídil, divil jsem se, že dokáže totéž co velké auto. I můj otec, kterému je 87 let, dodnes pravidelně se šestistovkou jezdí a já doufám, že od nás převezme tradici i můj vnuk.

Vím, že jste si z fialu vyrobil také zvláštní traktor...

Říkám mu Fiat lesní. Je to taková složenina všeho možného. Podvozek má pragu z roku 1934, německou válečnou převodovku, redukci z terénního robura a všechno pohání Fiat 850. S traktorem převážím všechno, od dřeva po stavební materiál. Mám ho od roku 1977.

Dá se s malým fiatem vyjet i na delší cesty?

Už před rokem 1989 jsme s fialy projeli skoro všechny země, kam nás tehdy pustili. Šestistovka má procestovanou téměř celou Jugoslávii a Německo a dnes má najelo 800 tisíc kilometrů. Osmsetpadesátka se zase dostala až k Istanbulu.

Není dnes problém sehnat na tato auta náhradní díly?

Součástky lze dovézt z Itálie, spousta náhradních dílů se dá použít z polského malucha. Také jsem se dopředu zásobil a dnes mám náhradní díly na dalších padesát let.

Autor:


Témata: Fiat


Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
8 750 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.