Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Fiatí furioso: Abarth hlásí návrat

aktualizováno 
Stejně jako Škoda nabízí fabie ve sportovním provedení RS, přivezl na ženevskou výstavu která skončila v neděli, konkurenční Fiat své Grande Punto v úpravě Abarth.

Fiat Punto Abarth | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Toto označení patří tradičně ke sportovně pojatým fiatům, v posledních letech však italská značka od této řady upustila.

Příznivci malých aut se sportovním kabátem se mohou těšit na Grande Punto Abarth, které se objeví v prodeji letos na podzim.

První Fiat podle plánů konstruktéra Carla Abartha (1908–1979) vznikl před 50 lety. O tuningu však tehdy ještě nemohla být řeč. Do parády si vzal tento v Rakousku narozený Ital malého Fiata 600, z něhož zvýšením objemu motoru udělal Fiat 750.

Nyní se Grande Punto Abarth pochlubí o poznání silnějšími parametry. Za základ úprav poslouží benzinový motor 1,4, jemuž automobilka zvedne výkone z 95 na 150 koní. V záloze však bude i další navýšení výkonu až na 180 koní.

To už bude skoro dvojnásobek od původní síly motoru. Vlastně se tím napodobí první vůz Carla Abartha, kdy konstruktér zvýšil výkon motoru Fiatu 600 z 21,5 koní na 40,5 koní.

Dnešní přestavba Abarth zahrnuje i optické doplňky a úpravu podvozku. Změny se dotknou také brzd a kol, které vyrostou na 17 palců. Cena Punta Abarth prozatím zatím není známa.

Fiat Punto AbarthFiat Punto AbarthFiat Punto Abarth 


Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.