Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Potvrzeno: benzinové škodovky dostanou částicové filtry příští rok

  9:20aktualizováno  9:20
Nové benzinové motory budou muset plnit stejné limity emisí pevných částic jako diesely. Zprvu to bude platit jen pro nově homologované modely, později pro všechna nově prodávaná auta. Škoda potvrdila, že své vozy s benzinovými motory TSI bude vybavovat filtry pevných částic od příštího roku.

Benzinové přeplňované přímovstřikové motory dnes tvoří páteř evropské produkce koncernu VW. | foto: Volkswagen

U moderních motorů je problémem stále rozšířenější systém přímého vstřikování, který sice umožňuje přesnější dávkování paliva, ale za určitých provozních podmínek také způsobuje to, že se palivo ve válcích nespálí dokonale a vznikají saze. Je přitom jedno, jestli jde o benzinový nebo vznětový motor, pro který jsou tzv. DPF (Diesel Particulate Filter) povinné již od platnosti emisní normy Euro 5 (září 2009). Benzinové motory povinnost dožene tři roky po začátku platnosti aktuální Euro 6, tedy v září letošního roku. Zprvu bude platit jen pro nově homologované modely, o rok později pro všechna nově prodávaná auta (více o problematice čtěte zde),

Škoda řeší Dieselgate

Škoda Auto dosud vytvořila řešení pro opravu 300 000 vozů z celkem 1,2 milionu aut značky postižených aférou dieselgate týkající se motorů způsobilých obcházet měření emisí. „Třetina z nich, tedy zhruba 100 000 aut, již navštívila servis, kde jim upravili software řídící jednotky,“ uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Obcházení emisí Škoda vyřešila u dvoulitrových motorů TDI předchozí generace pro modely Superb, Octavia a Yeti. „Očekáváme, že úřady schválí i naše řešení pro vozy 1,2 a 1,6 TDI,“ dodal Maier.

Skandál vypukl v září 2015, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu, a přejde na ekologický režim, při kterém produkuje výrazně nižší množství škodlivin. Vše o aféře Dieselgate čtěte ve speciální příloze na iDNES.cz (zde).

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. (22.3.2017)

Bernhard Maier, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. (22.3.2017)

Vozy s problematickým motorem EA 189 plnícím normu Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě. V Česku se problém týká asi 165 000 vozů všech koncernových značek.

Na automobilky Škoda Auto a Volkswagen podali kvůli dieselgate žalobu zatím čtyři Češi. Za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin, po nich dohromady požadují odškodnění 510 000 korun.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.