Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Finalisté českého auta roku zvoleni. Auta z Česka nezvítězí

  21:12aktualizováno  21:12
V Mladé Boleslavi budou zklamáni, jejich nový model se neprobojoval ani do finálového výběru. Rapid jako nový důležitý model si Škoda malovala na postu nejvyšším. Po sečtení hlasů prvního kola hlasování v odborné části je však jasné, že Škoda Rapid českým autem roku nebude. Stejně dopadl i Hyundai i30. I tak je z čeho vybírat.

Nové BMW řady 3 | foto: BMW

Organizační výbor sečetl 6. listopadu hlasy odborné části ankety Auto roku v ČR 2013. "Do termínu uzávěrky prvního kola odevzdalo své hlasy všech 32 porotců a všechny hlasy byly platné," oznámil předseda organizačního výboru a pořádajícího klubu motoristických novinářů Petr Jansa.

Do finále měla jít pětice vozů, na posledním postupovém místě se však sešla dvojice se shodným počtem hlasů. Porota tedy bude vybírat mezi BMW řady 3, Fordem B-Max, Mazdou CX-5, Mercedesem třídy A, Toyotou GT-86 a VW Golf.

Fotogalerie

Do výběru porotců se nevešla Škoda Rapid ani Hyundai i30. Oba vozy se vyrábí v České republice a byly předem považovány za jasné kandidáty na finále. Podle některých porotců jim uškodil fakt, že nepřinášejí dost technických inovací, což je jedním z hlavních kritérií při volbě nejlepšího vozu.   

Letošní ročník ankety je přelomový. Po čtyřletém období, kdy vedle sebe fungovala odborná anketa Klubu motoristických novinářů a soutěž pořádaná Svazem dovozců aut a Sdružením automobilového průmyslu, bude opět jen Auto roku.

Jediná odborná česká anketa probíhá podle mezinárodních pravidel Car of The Year. Na výběr měli porotci z 41 vozů uvedených letos na český trh. Ve druhém kole bude vybrán vítěz, jehož vyhlášení je plánováno na leden příštího roku.





Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.