Krejčí nejslavnějších ferrari slaví osmdesátiny

aktualizováno 
Dvorním karosářem ikonické automobilky Ferrari je slavné studio Pininfarina. Mužem, který v jeho službách oblékl ta nejslavnější ferrari, je Leonardo Fioravanti. Tak trochu utajený génius dal tvář i dalším zajímavým autům. Dnes osmdesátiletý inženýr stále tvoří.

Ferrari F40 | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Leonardo Fioravanti se narodil posledního ledna 1938 v Miláně. Po skončení studií na milánské polytechnice, kde vystudoval aerodynamiku, nastoupil do studia Pininfarina v roce 1964.

U Pininfariny strávil Fioravanti 23 let a dal za ty roky tvář ikonickým vozům Ferrari Dino po 365 GTB/4 známému jako Daytona, namaloval Ferrari 512 Berlinetta Boxer nebo 288 GTO a model 308 GTB. Nejslavnějším ovšem zůstane navždy fascinující Ferrari F40.

BMC 1800 Aerodinamica

BMC 1800 Aerodinamica

Fiat 130 Coupe

Fiat 130 Coupe

Ale jeho podpis nenesou jen sportovní legendy z Maranella. Z jeho skicáku je i převratný koncept BMC 1800 Aerodinamica. Rozložitý hatchback představený v roce 1967 na autosalonu v Turíně si nedělal ambice na výrobu, ale ovlivnil a inspiroval mnoho dalších modelů od Citroënu GS a CX přes Alfasud a Lancii Betu až po Rover 3500. Fioravantiho tužka naskicovala také Fiat 130 Coupé nebo Lancii Gamma ve verzi sedan.

Fotogalerie

V osmdesátých letech se Fioravanti stal šéfem celého oddělení vývoje u Pininfariny, v roce 1987 ovšem piemontský ateliér opouští a zakládá vlastní společnost nesoucí jeho jméno. Značka Fioaravanti se neomezuje jen na tvorbu designu prototypů, je to kompletní projekční kancelář zabývající se rozličnými obory od automobilů po architekturu. Důraz na aerodynamiku, původní Fioravantiho řemeslo, je u tvorby studia velmi zřetelný.

V letech 1988 až 1991 pracoval na vysokých manažerských postech skupiny Fiat. Nejprve jako zástupce generálního ředitele automobilky Ferrari a následně šéf designérského studia Fiatu a Alfy Romeo.

Následně se vydal cestou nezávislého konzultanta, radil japonskému Lexusu i čínské automobilce BAIC.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Přípravy na éru elektroaut: v Evropě staví nové továrny, jednu i v Česku

Chladící systém akumulátoru pro elektromobil

Rozvoj elektromobility, který kvůli rozhodnutím evropských zákonodárců a zpřísňujícím se emisním normám, bude muset...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Najdete na iDNES.cz