Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrovozítka z Číny budou montovat v Ostravě. Cena 144 tisíc

  10:00aktualizováno  10:00
Společnost Velor-X-Trike v Ostravě-Staré Bělé uvedla na trh elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyrábí ve spolupráci s čínskými partnery. Vozítka jsou určena pro jednoho nebo dva lidi, na jedno nabití dokážou ujet až 80 kilometrů a jsou určena hlavně pro městský provoz.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky, které vyvinula a bude vyrábět ve spolupráci s čínskou firmou. | foto: ČTK

„Má to dvoukilowattový motor a dojezd je zhruba 70 až 80 kilometrů. Záleží na tom, jaké je stoupání, kolik lidí a podobně. Nabíjí se to zhruba pět až šest hodin do plné kapacity a rychlost to může vyvinout až 55 kilometrů v hodině,“ uvedl spolumajitel Velor-X-Trike Pavel Brída. Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119 000 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20 000 dražší. S DPH je to tedy minimálně 143 990 korun.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila elektrické tříkolky a čtyřkolky,...

Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální kompletace a montáž se dělá ve Staré Bělé. „S tím, že v budoucnu, pokud budou prodeje zajímavé, nejen na trhu v České republice, visí ve vzduchu otázka, že by se to mohlo celé i vyrábět tady,“ řekl Brída. Ten se malé elektromobily chystá uvést i na slovenský, polský, německý a další trhy. Výroba v Česku by v případě vyššího zájmu uspíšila dodávky. „Pokud je nebudeme mít skladem, tak se na to vozítko bude čekat tři měsíce,“ uvedl.

Jeho firma Motoscoot se prodejem a výrobou motocyklů a skútrů zabývá už 25 let. Do širšího povědomí vešla před šesti lety, kdy se pokoušela oživit výrobu legendárních vozidel Velorex (více čtěte zde). Vytvořila nástupnický model pod novou značkou Velor-X-Trike. Ta letos dala název celé firmě, do níž se Motoscoot spojil se společnosti Lakum - GALMA.

Ostravská firma Velor-X-Trike představila 13. května elektrické tříkolky a...
Ostravská firma Velor-X-Trike představila 13. května elektrické tříkolky a...

Společnost Velor-X-Trike ve Staré Bělé otevřela showroom, ve které zájemci najdou nabídku všech typů vozidel na elektrický pohon a veřejnou dobíjecí stanici. „Je to největší salon na elektromobilitu v České republice, který má být ucelený, co se týká prodeje elektrických vozidel od elektrického jízdního kola přes elektrické tříkolky, čtyřkolky, skútry, motocykly i obnovitelné zdroje, jako jsou solární elektrárny, větrné elektrárny, kogenerační jednotky,“ řekl Brída.

Fotogalerie

V minulém týdnu byla v Opavě uvedena do provozu veřejná dobíjecí stanice ze sloupu veřejného osvětlení. Vozy si tam lidé zatím mohou nabít zdarma. Bohumil Horák z Vysoké školy báňské Technické univerzity Ostrava, který se zabývá měřením a řízením alternativních obnovitelných zdrojů energií, řekl, že nabíjecí zásuvky ve sloupech veřejného osvětlení umožní rozšířit nabíjecí body třeba na sídliště, kde dosud taková možnost není.

Elektromobily jsou podle něj mnohem účinnější než auta se spalovacím motorem, náklady na palivo jsou u elektrovozů oproti ostatním autům asi třetinové. „Nicméně máme teď elektromobily běžně v provozu a spotřebovávají zhruba deset kilowatthodin na sto kilometrů, což je asi 35 korun na sto kilometrů, to je ve skutečnosti asi litr paliva,“ řekl Horák.

Autoři: ,




Nejčtenější

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
PŘÍMÝ PŘENOS: Kotrmelce v bahně a pády z kopce v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos už to je...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa Karen Davidson
Tajná láska harleyářů bude v Praze. S bratry se prala o motorku

Karen Davidsonová je celebrita světového formátu, aspoň mezi motorkáři. Pravnučka zakladatele nejslavnější značky motorek světa projede Prahou, samozřejmě na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.