Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na internetu se shánějí peníze na auto pro rybu. Sama ho bude řídit

aktualizováno 
Nizozemská společnost Studio Diip vymýšlí hodně kuriózní dopravní prostředek. Jde o pojízdné akvárium pro jednu rybičku. Ryba bude moct svým vlastním pohybem toto vozítko ovládat a to jí dovolí podívat se po okolí.

Malý vozík s elektrickým pohonem, na něm posazené akvárium pro jednu rybičku a kamera, která bude snímat pohyb ryby. Pokud ryba poplave dopředu, pojede vozítko vpřed, když kamera rozpozná pohyb do strany, vozítko zatočí. Kamera je umístěná nahoře nad akváriem s rybičkou a shlíží na něj dolů.

Malé autonomní autíčko je tak mnohem jednodušší než komplikovaná autonomní auta pro běžný provoz. Projekt také ukazuje, že vytvořit jednoduchý samořiditelný vozík není zase tak složité, jak se může zdát. Stačí tedy nepříliš komplikovaná elektronika, elektromotory pro pohon a samozřejmě také baterie. Elektronickým základem je oblíbený kit Arduino.

Bláznivý projekt automatického vozítka však zatím mnoho nadějí nemá. Na portálu Kickstarter pro něj autoři žádají 40 000 dolarů, ovšem vybránu mají zhruba týden před koncem kampaně jen asi osminu této částky. A to navzdory tomu, že projekt Sudio Diip neodstartovalo jen tak pro nic za nic.

Vozítko s akváriem a rybičkou totiž vzniklo jako demonstrace schopností jednoduchých robotických vozidel a na videoportálu YouTube si jej prohlédlo více než milion diváků. Právě nečekaný zájem o tuhle bláznivinu přivedl autory nápadu k tomu, že by mohli zkusit pojízdné akvárium vyrábět.

Navzdory veškeré snaze to však nejspíš nevyjde. A to autoři proti původnímu prototypu výrazně zvětšili akvárium, do kterého teď mohou být umístěny i klasické akvarijní rostliny a další dekorace. Pohyby autíčka jsou co nejplynulejší, aby zůstávalo akvárium stabilní. Autoři projektu chtěli vozítka dodávat v několika fázích. Nejprve by první verzi dostalo deset nejrychlejších nadšenců, kteří by pak svými zkušenostmi a postřehy přispěli k rozvoji vylepšené verze, pak by následovala druhá experimentální verze pro dalších 40 uživatelů a teprve potom sériová výroba.

Nejlevnější první experimentální provedení Fish on wheels za 199 eur (cca 5 500 korun) je vyprodáno o další verze už takový zájem není, cena je 229 eur za druhou experimentální verzi a 249 eur za konečný model. Autoři projektu měli dokonce v plánu i případná další vylepšení, pokud by se v kampani vybralo dost peněz, ovšem ta zůstanou nejspíš nesplněným snem.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.